داستان دی در انتظار بهمن!



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به بندرعباس گفته : در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در کشور ، نگران بازگشت طوفان موج سهمگین کرونا هستیم. وقتی فعالان نظام سلامت ، اوج سفرها به هرمزگان را می‌بینند نگران می‌شوند.
استاندار هرمزگان نیز با اشاره به تازه‌ترین تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا می‌گوید :»با تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هیچ‌گونه خدماتی به گردشگران در هرمزگان ازجمله در پارک‌ها، بوستان‌ها و سواحل ارائه نمی‌شود ، انتقال خودروی گردشگران به جزایر کیش و قشم نیز ممنوع است. همچنین ورودی‌های استان نیز به‌شدت کنترل خواهد شد و تلاش گسترده خواهیم شد تا مسافران را نسبت به بازگشت و عدم سفر به این استان تشویق کنیم.»
فرماندار بندرعباس در تازه‌ترین اظهارات خود می‌گوید: «نصب چادر مسافرتی در سواحل و بوستان‌های شهرستان ممنوع است. استفاده از مهمانسراهای ادارات نیز باهدف کاهش مسافرها ممنوع و هیچ‌گونه خدماتی به مسافران و گردشگران در این مقطع کنونی داده نخواهد شد. عرضه قلیان در ساحل و اماکن عمومی ممنوع است و همچنین ساماندهی دست‌فروشان و الزام کردن آن‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مواردی هستند که شهرداری باید نظارت کامل را بر آن‌ها داشته باشد.»
این اظهارات در حالی از سوی سه تن از مسئولان کشوری ،استانی و شهرستانی بیان می‌شود که در گوشه و کنار شهر شاهد برپایی چادر مسافرتی گردشگران هستیم. ازدحام جمعیت در اقصی نقاط شهر بندرعباس، بازارها، جاده‌های برون‌شهری استان ، ساحل ،از ورود آزادانه مسافر به این استان و شهر بندرعباس حکایت دارد. وقتی آقایان مسئول اعلام می‌کنند هیچ‌گونه خدماتی به مسافران و گردشگران در سواحل و بوستان‌ها ارائه نمی‌شود این پرسش ذهن ما را به بازی می‌گیرد ، مگر قرار بود چه خدماتی به گردشگران داده شود که اکنون آن‌ها را از این خدمات محروم کرده‌اید؟ در نوار ساحلی شهر بندرعباس ، غیر از چند بوستان و پارک و فست فودهای متعدد و چند چشمه سرویس بهداشتی، امکانات دیگری وجود ندارد که گردشگران و مسافران آرزوی دیدن آن را داشته باشند. بیشتر این مسافران به دعوت اقوام و آشنایان خود به این استان سفر می‌کنند و دیگر نیاز چندانی به خدمات در سطح شهر ندارند. حتی این خانواده‌ها نیازی به برپایی چادر در بوستان‌ها ندارند. این را فراموش نکنیم که بسیاری از این مسافران و گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری وارد این استان نمی‌شود. هرچه به پایان سال وعید نوروز نزدیک می‌شویم ، جنب‌وجوش مردم برای خرید عید بیشتر می‌شود و ساکنان استان‌های دیگر برای خرید به این استان سفر می‌کنند.
بسیاری از کسبه استان‌های دیگر پوشاک موردنیاز خود را از این استان تهیه می‌کنند.از زمان شیوع بیماری کرونا و در روزهایی که رنگ بندرعباس قرمز بود بارها و بارها مسئولان برای جلوگیری از سفر مسافران به استان هرمزگان و به‌ویژه شهر بندرعباس و جزایر کیش و قشم و هرمز گردشگران خط‌ونشان کشیدند؛ اما آن‌گونه که انتظار می‌رفت اتفاق خاصی نیفتاد. به نظر می‌رسد باید برپایی چادر در تمام نقاط شهر بندرعباس ممنوع شود.
زمان آن فرارسیده که باید محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری برای ورود مسافر با خودروهای شخصی به این استان در نظر گرفته شود. اینکه با خواهش و التماس مسافران را تشویق کنیم که وارد استان نشوند هرگز کارساز نخواهد بود. آقایان! نگذارید داستان هجوم مسافر در دی‌ماه گذشته این بار در تعطیلات بهمن تکرار شود؟

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها