فرماندار بندرعباس:

۱۰۰ معتاد متجاهر به شهرهای خود بازگردانده شدند



 فرماندار بندرعباس گفت: ۱۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر بندرعباس شناسایی، جمع‌آوری و به تازگی به شهرهای خود بازگردانده شدند.

به گزارش صبح ساحل، عزیزاله کناری اظهار داشت: اعتدال زمستانی هوا در هرمزگان و شهر بندرعباس این منطقه را به نقطه‌ای مطلوب برای معتادان متجاهر جهت زمستان گذرانی تبدیل کرده است.

به نوشته ایرنا،وی اشاره کرد: این افراد به همین دلیل زمستان‌ها از شهرهای مرکزی و شمالی کشور به سمت نواحی جنوبی مهاجرت می‌کنند و شاهد افزایش حضور آنان در فصل‌های پاییز و زمستان در بندرعباس هستیم.

فرماندار بندرعباس بیان کرد: علاوه‌بر این در این شهرستان با مساله متکدیان خیایانی خارجی و کودکان کار نیز روبه‌روست و از طرف دیگر محدودیت‌هایی هم جهت نگهداری افراد برای ارگان‌های متولی وجود دارد که عملکرد آنان را متاثر می‌سازد.

کناری گفت: ارگان‌های دولتی به صورت مستمر درحال جمع‌آوری متکدیان و رسیدگی به کودکان کار هستند و از طرف دیگر جاذبه‌های اقتصادی بندرعباس اینجا را به محل جذابی برای آنان تبدیل کرده است و درحالی که ارگان‌های متولی در حال جمع‌آوری متکدیان از سویی هستند متکدیان تازه از سوی دیگر وارد بندرعباس می‌شوند.

فرماندار بندرعباس بیان داشت: تکدی گری دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده و علاوه‌بر فعالیت‌هایی که ارگان‌های مختلف برای جمع‌آوری آنان انجام می‌دهند به صورت همزمان باید به ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن نیز پرداخته شود.

کناری بیان داشت: موضوعی که نباید از آن غفلت کرد مرزی بودن هرمزگان است و به خصوص نزدیکی آن به مرزهای پاکستان در استان سیستان و بلوچستان و مشکل‌هایی که مردم آن کشور دارند.

وی گفت: کودکان کار هم حاصل مسایل اجتماعی و اقتصادی است و زمینه‌های دارد که باید به آنها پرداخت و حل کرد و در این مساله نیز باید به عواملی که بالاتر اشاره شد توجه داشت.

رییس شورای اداری شهرستان بندرعباس بدون دادن آمار در خصوص کودکان کار مثال زد: تعداد بالایی از کودکان افاغنه از سطح شهر بندرعباس جمع‌آوری و تحویل خانواده‌هایشان شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها