سخنگوی دولت:

واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در دهه فجر آغاز می‌شود



سخنگوی دولت با ابراز امیدواری از اینکه در اواخر بهار یا تابستان مردم ار واکسن کرونا استفاده کنند، گفت: با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در دهه فجر آغاز خواهد شد.

به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» روز سه شنبه در نشست آنلاین خبری گفت:  واکسن موضوع مهم افکار عمومی است. مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می‌رود و امید است که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود استفاده کنند.

ربیعی گفت: با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در دهه فجر آغاز خواهد شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری در ادامه سخنانش به وضعیت شهرهای ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد و فقط ۱۹ شهر نارنجی هستند. در حال حاضر موقعیت کشور در مهار بیماری ستودنی است و قابل قیاس با اروپا و دیگر کشورها نیست. اما کماکان خطر عدم رعایت پروتکل و تجمع های غیر ضرور و نیز غفلت از خطر شیوع ویروس یا جهش یافته از اروپا و ایجاد موج جدید وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، به گفته مسئول ارزیابی واکسن کرونای ایرانی اولویت تزریق واکسن کرونا با کادر درمان است. اولویت دوم با افراد بالای ۷۰ سال و بیماران دیابتی، قلبی و ریوی و افرادی است که سابقه بیماری زمینه ای دارند و بعد گروه های دیگر که بیشتر با مردم در ارتباط هستند در اولویت های بعدی قرار می گیرند. ولی اولین بخش از واکسن وارداتی بیشتر برای کادر درمان و افراد در معرض خطر کووید خطرناک استفاده می شود. به گفته مینو محرز  این واکسن از سوئد وارد می شود و مورد تایید ما است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها