بهره‌برداری از اسکله بندر سیریک تا پایان بهار سال آینده



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به نیاز حوزه دریایی کشور، هم اکنون ٢٦ فروند شناور درحال ساخت داریم که تا امسال تعداد آن ها به ٦٠ و تا سال آینده به ٨٣ فروند می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل، محمد راستاد عصر سه‌شنبه در بازدید از بنادر شرق هرمزگان اعم از تیاب، کلاهی، کرگان و سیریک این اقدام را در راستای برنامه های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی با هدف افزایش میزان تجارت دریایی و سرمایه‌گذاری در بنادر شرق استان هرمزگان عنوان کرد.

وی گفت: برنامه‌های توسعه ای مناسب و مختلفی در بنادر شرق استان هرمزگان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است تا تجارت دریایی و سرمایه‌گذاری بیشتری در بنادر این بخش صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، بندر تجاری سیریک از نظر ظرفیت، زیرساخت و روبناها؛ شرایط مناسبی خواهد داشت و در عین حال برنامه‌ریزی مدونی در راستای صادرات غیرنفتی و تجارت خارجی از این بندر مدنظر قرار گرفته است.

راستاد همچنین با اشاره به اینکه طرح احداث اسکله بندر سیریک ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: سامانه اطفا حریق بندر سیریک نیز پیشرفت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه رونق فعالیت‌های اقتصادی بندر سیریک در سه مرحله پنج ساله با تصویب طرح جامع طراحی شده است، ابرازداشت: طرح جامع بندر سیریک در یک افق ١٥ ساله و در سه فاز پنج ساله مصوب شده که در قالب طرح جامع این بندر، پروژه‌ها مشخص است و تا با تکمیل روبناها شاهد رونق فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در بندر سیریک خواهیم بود.

در سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان حسین رییسی؛ نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی وی را همراهی می کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ۲۶ دی امسال نیز به همراه منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس، قشم و هرمز در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استان هرمزگان و شهرستان قشم از اسکله‌ها، پایانه مسافربری شهید ذاکری، موج شکن‌های سراسر جزیره قشم بازدید کردند.

در این سفر توسعه ۲ موج‌شکن روستای تنبان و شهر سوزا در این سفر امکان سنجی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها