جوان26 ساله ای با تغییر واریز وجه،180میلیون تومان در بندرعباس به جیب زد

فریب فروشندگان با رسید بانکی جعلی



کلاه‌بردار جوان حرفه‌ای با شگرد پیامک جعلی واریز وجه از طریق پرداخت آنلاین ، بیش از 30 فروشنده کالا در بندرعباس را فریب داده بود دستگیر شد.

به گزارش صبح ساحل، این جوان 26 ساله به نام پویا اهل یکی از استان‌های همجوار هرمزگان ماه‌های قبل با تشکیل گروه پنج نفره اقدام به تشکیل باند تبهکاری در بندرعباس نمود و بیش از 180میلیون تومان  کلاه‌برداری کرد. وی در وب‌سایت دیوار فروشندگان کالا به‌خصوص  گوشی هوشمند و لوازم‌خانگی مورد هدف قرار می‌داد و  پس از ارتباط با فروشنده و اینکه قصد خرید کالای موردنظر را دارد آدرس محل فروشنده را دریافت می‌کرد. این مرد جوان به بندرعباس می‌آمد و در آپارتمان‌های مبله و.. اقامت می‌گرفت و روز بعد به آدرس فروشنده کالا می‌رفت.پویا  از طریق پرداخت آنلاین  برنامه «آپ »، اقدام به واردکردن شماره کارت خود و فروشنده  می‌کرد و پس از واردکردن  مبلغ موردنظر ،قبل از ارسال مبلغ به‌حساب فرد مقابل، اینترنت گوشی را قطع می‌کرد. وی متن تراکنش  ناموفق را در ویرایش گوشی اندروید خود  انتقال می‌داد ،  کلمه «نا» را از کنار «موفق» پاک و سپس  آن را به فروشنده پیامک می‌کرد. فروشنده با دیدن پیامک  واریز وجه  فریب می‌خورد و کالای موردنظر را به خریدار می‌داد.

 

 

 کلاه گذاشتن بر سر مغازه‌داران

پویا بارها به همراه  یک نفر همدست خانم به مغازه و فروشگاه‌ها مراجعه و پس از خرید کالا به فروشنده اعلام می‌کرد که مبلغ را از طریق «برنامه پرداخت آنلاین»  پرداخت می‌کند که پس از دریافت شماره کارت‌بانکی شخص فروشنده و واردکردن آن در اپیکیشن مربوطه و  ادامه عملیات انتقال وجه با قطع اینترنت  متوقف و رسید تراکنش ناموفق صادر می شده  با ارسال متن  تراکنش اصلاح شده خود  به فروشنده وانمود می‌کرد که پول را به‌حساب وی واریز کرده درحالی‌که انتقال وجه انجام‌نشده بود.

 

  خرید  مواد مخدر شیشه 

این کلاه‌بردار جوان  همچنین در این مدت برای همدستانش موادمخدر شیشه، ادوکلن، گوشی هوشمند، دستگاه تصفیه آب، فرگاز،دینام پراید،15 کیلو پسته،گوشت و ابزارهای صنعتی با همین روش خریداری کرده بود.

 

  شکایت مالباخته و تحقیقات پلیس

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان  بابیان اینکه با شکایت یکی از مالباختگان در ماه گذشته  30 فقره پرونده با باند تبهکاری مشترک با موضوع کلاه‌برداری از طریق « جعل رسید به‌واسطه برنامه پرداخت آنلاین « شناسایی شد و گفت:  مرد جوانی  ضمن مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی با ارائه رسید جعلی به مبلغ 4 میلیون و پانصد هزار تومان از وی گوشی هوشمند خریداری کرده است،بنابراین موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. این فرد از طریق وب‌سایت دیوار اقدام به فروش موبایل کرده بود.

 

 

 دستگیری در سطح شهر

 به گفته سرگرد احسان بهمنی، طی هفته‌های گذشته ضمن تشکیل 29 پرونده مشابه در پلیس فتا و آگاهی استان ، با تکمیل اشرافیت اطلاعاتی و جمع‌آوری ادله کافی ، با کسب تکلیف از مقام قضایی عاقبت متهم اصلی در غروب یکی از روزهای هفته گذشته در سطح شهر بندرعباس  دستگیر شد.

 پویا  پس از شکایت اولین مالباخته 10 روزبه طول انجامید تا به دام  پلیس بیافتد چراکه او در هر زمان محل اقامت خود را تعویض می‌کرد تا ردی از خود بر جا نگذارد.  4 همدست  وی نیز  دستگیر شدند . این افراد به‌عنوان راننده،عامل اجاره آپارتمان مبله و خانه روستایی،واسطه فروش کالاهای سرقتی و همچنین خدمتکار زن مطلقه بودند.  پلیس  ضمن بازرسی از منزل آن‌ها، تعداد زیادی گوشی هوشمند،لوازم‌خانگی سرقتی و حتی مواد مخدر شیشه جمع‌آوری و ضبط کرد.

 

  کلاه‌برداری پیامکی

به‌رغم پیچیده شدن مسیر نفوذ به سرمایه افراد، کلاه‌بردارها هم به مهارت و تکنیک‌های جدیدی مجهز شده‌اند. در میان اقسام کلاه‌برداری‌های نوین موضوع کلاه‌برداری پیامکی همچنان وجود دارد و قربانی می‌گیرد. سرگرد بهمنی  گفت: از نکته‌های حائز اهمیت پیرامون‌ آسیب‌ شناسی در این پرونده وجود همدست زن مطلقه از اقشار کم‌درآمد جامعه و استعمال مواد مخدر شیشه به‌صورت گروهی است،همچنین عدم هوشیاری و اعتماد بیجا فروشندگان به پیامک تراکنش جعلی عامل موفقیت مجرمان است، بر همین اساس آگاه‌سازی شهروندان،رونق اقتصادی،توزیع عادلانه ثروت،نشاط ‌آفرینی در جامعه و عمل‌گرایی معنوی به‌جای داستان‌سرایی بی‌شک به اصلاح چشمگیر این شرایط خاص کمک خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها