احتمال وقوع طوفان دریایی و آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی


نویسنده: صبح ساحل

هواشناسی دریایی با اعلام سطح زرد هشدار داد: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده، وزش باد نسبتا شدید در مناطق ساحلی و جزایر استان هرمزگان را نشان می دهد.
به گزارش صبح ساحل، در توضیح هشدار منتشر شده آمده است که وزش باد نسبتا شدید با سرعت47 کیلومتر در ساعت و مواج شدن دریا از اواخر شنبه  11 بهمن ماه تا صبح سه شنبه 14بهمن پیش بینی می شود. در جزایر غربی، ارتفاع موج تا حداکثر 180 سانتیمتر می‌رسد.
اختلال در تردد های دریایی(در جزایر غربی) و احتمال آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی از مخاطرات این سامانه است.
جزایر لاوان، کیش، سیری، ابوموسی(وزش باد نسبتا شدید)، هنگام، جنوب و غرب قشم، تنب، هرمز، لارک، سیریک و جاسک بیشترین اثر را شاهد خواهند بود. 
توصیه می شود، با توجه به  نامساعد شدن شرایط دریا، تمهیدات لازم در خصوص تردد شناورها، فعالیت‌های صیادی و تفریحات آبی صورت پذیرد.
به نقل از جنوب ایران، هشدار طوفان دریایی به کلیه بنادر خلیج‌فارس تا غرب تنگه‌هرمز (بنادر استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان)؛ از عصر شنبه تا عصر سه‌شنبه ۱۱ تا ۱۴ بهمن، ارتفاع موج، به ۵ تا ۶ پا می رسد.روز بُحرانی، یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ بهمن ۹۹ خواهد بود. تندبادهای شدید و ناگهانی، گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها