وزیر بهداشت به انتقادات پاسخ داد:

به کوری چشم بعضی‌ها واکسن را اول به خانواده خودمان می‌زنیم


نویسنده: صبح ساحل

وزیر امور خارجه ایران چند روز پیش پس از دیدار با وزیر روس از تایید واکسن کرونای اسپوتنیک روسی توسط مسوولان بهداشت ایران خبر داد. این خبر با انتقادات زیادی رو به رو شد زیرا واکسن کرونای اسپوتنیک روسی فاقد تاییدیه سازمان بهداشت جهانی است و تنها سازمان غذا و دارو ایران این واکسن را تایید کرده است.

به گزارش صبح ساحل، با قطعی شدن واردات واکسن روسی و پس از اینکه وزارت بهداشت اعلام کرد واکسیناسیون گروه های پرخطر قبل از 22 بهمن آغاز می شود. انتقادات نسبت به این موضوع به خصوص در فضای مجازی شدت گرفت. 

«مینو محرز»، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نیز در واکنش به واردات واکسن روسی با بیان اینکه من واکسن روسی نمیزنم، گفته بود:«من به عنوان یکی از اعضای کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. واکسن کرونا باید دارای استاندارد‌های جهانی باشد. از نظر ما واکسنی استاندارد است که مورد تایید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آنها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست در صورتی که این واکسن تاییدیه هیچ کشوری را ندارد زیرا به دلیل تعصبات حاضر نیستند اطلاعات واکسن را در اختیار دیگر کشورها قرار دهند. البته روسیه جزو اتحادیه اروپاست، چرا تاکنون واکسن را برای تاییدیه به سازمان بهداشت اروپا نفرستاده؟» 

واکنش وزیر بهداشت به انتقادات

«سعید نمکی»، وزیربهداشت امروز در حاشیه سفر به کرمان و با حضور در جلسه ستاد منطقه‌ای کرونا به این انتقادات پاسخ داد و گفت: خباثت‌ها درباره واکسن روسی خیانت ملی است. می‌گویند قرار است «واکسن نامرغوب وارد کنند و من آن را نمی‌زنم». این حرف‌ها چیست که می‌گویید و دل مردم را خالی می‌کنید. به کوری چشم بعضی‌ها واکسن را اول به خانواده خودمان می‌زنیم تا مردم بدانند سلامت آنها از هرچیزی برای ما مهم‌تر است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این چه خباثتی است.‌ مگر بی‌غیرت شده‌ایم که برویم واکسن نامرغوب وارد کنیم. به‌خدا این حرف‌ها خیانت ملی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها