مرغ در بندرعباس نایاب شد


نویسنده: صبح ساحل

مرغ در بندرعباس نایاب شده است. مغازه‌داران مرغ فروشی بندرعباس چند روزی است که سهمیه‌ی روزانه شان کاهش یافته است. این موضوع سبب شده علی رغم تقاضای بالای مردم، مغازه داران در عرضه این کالا با مشکل جدی مواجه شوند.

با گران شدن گوشت، چندسالی است که مرغ قوت غالب و قابل دسترس مردم به خصوص قشر ضعیف شده است. اما شواهد نشان می‌دهد طی روزهای اخیر مرغ هم از سفره مردم پر کشیده است و زمزمه‌هایی در خصوص افزایش نرخ آن به گوش می‌رسد.

یکی از فروشندگان مرغ در بندرعباس با گلایه از این موضوع به خبرنگار صبح ساحل گفت:« کشتار روزانه مرغ کم شده؛ به همین علت سهمیه مرغ‌فروشان به شدت کاهش یافته است. سهمیه امروزمان 100 کیلوگرم شده که نسبت به روزهای عادی کمتر است. این مقدار در ساعت‌های اولیه روز به خیلی زود به فروش رفت و الان مرغی برای عرضه نداریم.»

به مغازه دیگری سر زدیم آن‌جا هم خلوت بود. مغازه دار در پاسخ به اینکه «مرغی برای فروش دارید؟»، گفت: «نگردید خبری از مرغ در بندرعباس نیست. مرغ‌داران اعتصاب کرده‌اند.»

یکی از شهروندان نیز با بیان اینکه دو هفته ای است که در بندرعباس به هر مغازه‌ای می‌رویم خبری از مرغ نیست، گفت:« مرغ نسبت به گوشت و ماهی قیمت مناسب تری دارد. قشر کم برخوردار بیشتر از آن استفاده می کنند. اما مردم برای خرید آن با مشکل مواجه شدند. در حالی که چند روز پیش یکی از مسئولان مربوطه در گفت و گوی رسانه‌ای عنوان کردند که هیچ مشکلی برای عرضه مرغ نداریم.»

طی ماه‌های اخیر بازار مرغ آشفتگی‌های زیادی به خود دیده است. از افزایش قیمت گرفته  تا صف‌های طولانی مردم برای دریافت این کالا. با توجه به نزدیک شدن به پایان سال باید دید مسئولان چگونه می‌خواهند به این موضوع رسیدگی کنند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها