رئیس بانک مرکزی:

چک‌ها از فروردین‌ماه تنها از طریق سامانه صیاد نقد خواهند شد



رئیس بانک مرکزی گفت: سامانه صیاد تنها راه قابل نقد کردن چک‌ها خواهد شد و افراد بعد از اجباری شدن از فروردین سال بعد می‌توانند از چک‌های جدید استفاده کنند.

به گزارش صبح ساحل، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در برنامه رونمایی از دست چک های جدید اظهار کرد: جای تشکر از همکاران است که در مدت طولانی توانستن قوانین مربوط به قانون اصلاح چک را در جهت شفاف سازی و معتبر کردن  امر مذکور انجام دهند.

او افزود: یکی از کارهای مهم فراهم سازی بستر اجرای این طرح است و بانک‌ها در حال آماده شدن عملیات هستند.

رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: سیصد و پنجاه میلیون چک صادر می شود که سه هزار و پانصد هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و اعتبار دادن به چک ها می تواند هم برای قانون گذار هم بانک مرکزی بسیار اهمیت دارد.

همتی افزود: سامانه صیاد تنها راه قابل نقد کردن چک ها خواهد شد و افراد بعد از اجباری شدن از فروردین سال بعد می توانند از چک های جدید استفاده کنند.

 رئیس بانک مرکزی  گفت: سه بانک تاکنون آماده شده اند و تا پایان بهمن تمامی بانک‌ها باید آماده خدمات رسانی به مردم برای دریافت خدمت جهت دریافت چک صیاد باشند.

همتی تاکید کرد:  از بانک‌ها خواهانیم  اطلاع رسانی دقیق را برای مردم انجام دهند، همچنین باید به این مسئله اشاره کرد چک های موجود در دست مردم فعلا معتبر است و هر فردی می تواند از این پس چک صیاد را اخذ کند.

 رئیس بانک مرکزی بیان کرد: مردم از هم اکنون به سمت آموزش این چک بروند تا در زمان عملیاتی شدن چک صیاد با مشکل مواجه نشوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها