هرمزگان، سومین استان از نظر بالاترین نرخ بیکاری در کشور در پاییز ۹۹



معاون وزیر کشور گفت: میانگین نرخ بیکاری در پاییز ۹۸ عدد ۱۰.۶ بوده که در پاییز ۹۹ این عدد به ۹.۴ رسیده که نشان دهنده آن است که نرخ بیکاری کاهش داشته است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، بابک دین‌پرست  اظهار کرد: میانگین نرخ بیکاری کشور در پاییز سال ۱۳۹۸، ۱۰.۶ درصد بوده که در پاییز ۱۳۹۹ این عدد به ۹.۴ درصد رسیده است یعنی ۱.۲ واحد درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: درپاییز ۱۳۹۸ تعداد ۶ استان آذربایجان غربی، خوزستان، قزوین، کردستان، هرمزگان و همدان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش نرخ بیکاری و ۲۵ استان دیگر با کاهش نرخ بیکاری مواجه بودند.

 

آذربایجان غربی بالاترین نرخ بیکاری و ایلام و خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری را دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: بالاترین نرخ بیکاری در کشور در پاییز سال ۹۹ به ترتیب مربوط به استان‌های آذربایجان غربی (۱۵.۵)، خوزستان (۱۴.۹) و هرمزگان با (۱۳.۸) بوده است.

دین‌پرست بیان کرد: کمترین نرخ بیکاری هم به ترتیب مربوط به استان‌های ایلام و خراسان رضوی مشترکاً با ۵.۱ درصد، سمنان ۶.۷ و تهران با ۶.۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی کشور در پاییز ۹۹ گفت: نرخ مشارکت اقتصادی کشور در پاییز ۹۹ برابر ۴۱.۴ درصد و در پاییز ۹۸ برابر ۴۳.۳ درصد بوده است. به عبارت دیگر، نرخ مشارکت اقتصادی کشور در پاییز سال ۹۹ نسبت به پاییز سال ۹۸ دقیقاً ۲.۹ واحد درصد کاهش داشته است.

 

گفتنی است؛ ماه گذشته، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفته بود:  استان در تابستان امسال بالاترین نسبت اشتغال و نرخ مشارکت را داشت و با توجه به شیوع کرونا، روند بازار کار استان روند تثبیت شده و رو به رشدی داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها