معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در جلسه توسعه و ارتقا توانمندی بانوان:

به دنبال انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی هستیم


نویسنده: معصومه نعمتی

دوره آموزشی توسعه و ارتقا توانمندی بانوان ویژه بانوان شاغل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر برگزار شد.

 

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، با اشاره به نقش موثر بانوان در توسعه و پیشرفت جامعه افزود: استفاده از ظرفیت و توان زنان در اداره کشور و حضور آنها در دستگاه های اجرایی نشان از توانایی این قشر می باشد.

نازنین شیبانی تذرجی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در این مراسم ضمن تشکر از اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان و تبریک روز زن و ایام الله دهه فجر گفت: 20 اسفند 220 روستای شهرستان بشاگرد را با همکاری اداره‌ کل راهداری، اداره ‌کل منابع طبیعی، فناوری اطلاعات و مخابرات تحت پوشش اینترنتی قرار خواهیم داد.

او افزود: در حوزه راه‌های بشاگرد اداره‌ کل راهداری اقدامات خوبی مثل دسترسی شهرستان بشاگرد به راه آسفالته و حتی بازگشایی جاده‌های خاکی و احداث پل انجام داده است که قابل تقدیر است.

شیبانی تذرجی با بیان اینکه در دستگاه‌های اجرایی ما به دنبال انتصاب زنان در پست مدیریتی هستیم اظهار داشت: از مدیرکل راهداری استان به‌خاطر انتصاب زنان در برخی پست‌ها تشکر می‌کنم. البته ما هنوز مطالبه‌گر هستیم که در سایر پست‌ها نیز از زنان بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: تا به حال در استان به زنان فرصت چندانی داده نشده است  با این حال  از نگاه استاندار نسبت به انتصاب زنان تشکر می‌کنم. به عنوان مثال برای اولین بار در ایران این اتفاق افتاده است که دستگاهی با حجم معاملات خیلی بالا و خطرپذیر مثل  شرکت توزیع برق در هرمزگان توسط یک زن و به نحو احسن مدیریت می‌شود. آقای همتی همچنان تمایل دارند در دستگاه‌های دیگر هم از حضور زنان استفاده کنند و به انتصاب زنان خوش‌بین هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان ادامه داد : از همکاران در حوزه منابع انسانی هم تقاضای همکاری دارم تا زنان را برای جانشین‌پروری  در پست‌های حرفه‌ای، میانی و عالی آماده کنیم.

وی درمورد نقش زنان در دوران شیوع کرونا گفت: نقش زنان در جامعه نقش اثرگذاری است. هرجا مسئولیتی بر عهده زنان بوده موفق بوده‌اند. پرستاران زن را در بخش کووید ببینید. به نحو احسن مدافع سلامت بوده‌اند. شبانه روز تلاش کرده و دست از کار نکشیده‌اند. برخی با وجود فرزند کوچک 15 روز در شیفت شبانه‌روزی فعالیت می‌کردند و بعد از 15 روز می‌توانستند فرزند خودشان را ببیند.

شیبانی تذرجی در پایان بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین علت‌های ابتلا به کرونا دورهمی‌‌های خانوادگی است بعد از آن مسافرت به استان‌های دیگر و سپس سایر دلایل بنابراین باید در خانواده فرهنگ‌سازی کنیم که کمتر در دورهمی‌ها شرکت کنیم تا بتوانیم باری از دوش جامعه پزشکی و پرستاری استان کم کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها