بودجه پیشنهادی سال 1400 شهرداری بندرعباس در جلسه شورای شهر بررسی شد:

لایحه بلاتکلیف



دویست‌وبیستمین جلسه شورای شهر بندرعباس درباره لایحه بودجه پیشنهادی سال 1400 شهرداری، با حضور مسئولان بودجه و برنامه‌ریزی شهرداری بندرعباس برگزار شد. این جلسه با اختلاف میان اعضای شورا در تایید یا رد بودجه پیشنهادی به زمان دیگری موکول شد.

اصلاحات بودجه
«محمدمهدی جهانبخش»، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس در ابتدای جلسه توضیحاتی در مورد اصلاحات لایحه بودجه داد. همچنین خلاصه‌ای از نکات اصلی و راهبردی بودجه سال 1400 شهرداری بندرعباس ارائه شد.
او با اشاره به این‌که اصلاحات و تغییرات مدنظر اعضای شورای شهر در لایحه بودجه لحاظ شده‌است، گفت: «تمامی نکات و نظرات اعضای شورای شهر یادداشت شد و در جمع مبلغ بودجه تفاوتی ایجاد نشد اما تغییرات عمده‌ای در هرینه‌های جاری  و بودجه عمرانی داشتیم».
جهانبخش همچنین کل مبلغ بودجه پیشنهادی شهرداری بندرعباس اشاره کرد: «بودجه پیشنهادی شهرداری بندرعباس برای سال 1400، هزار و 760 میلیارد تومان است. 49 درصد از این بودجه معادل 870 میلیارد تومان به عنوان بودجه جاری شهرداری بندرعباس، 41 در صد بودجه معادل 700 میلیارد تومان برای بودجه عمرانی و پروژه‌های ناتمام و 10 درصد آن برای بدهی‌های سال‌های قبل شهرداری به پیمانکاران در نظر گرفته‌شده‌است ». در ادامه «فرشید هاشمی‌پور»، مدیر بودجه، برنامه ریزی و مطالعات اقتصادی شهرداری بندرعباس در مورد اصلاحات اصلی بودجه شهرداری مانند تخصیص بودجه به موضوعاتی مانند ورزش همگانی و املاک در مسیر تملک، طبق نظر اعضای شورای شهر توضیحاتی داد و گفت: «مطابق نظر اعضای شورا تغییراتی در بخش‌های مختلف بودجه لحاظ و مبالغی به بودجه بخش‌های مختلف اضافه شد».

اختلاف نظر اعضای شورا
«آبتین امیری»، عضو شورای شهر بندرعباس و رئیس کمیسیون عمران از مسئولان برنامه و بودجه شهرداری خواست لایحه بودجه با اصلاحات انجام‌شده را در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهند تا یک‌بار دیگر آن را مطالعه و جلسه‌ای غیرعلنی دیدگاه‌های خود را بیان جمع‌بندی کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس توضیح داد: «درتمام این مدت جلساتی با اعضای شورای شهر برگزار و علاوه‌بر بررسی تمام ایرادها و ابهامات، نظرات تمام اعضای شورای شهر درباره بودجه یادداشت و اصلاح شد. قرار بر این شد تا اعضای شورا در این جلسه این بودجه را تایید یا رد کنند».
«اسلام باوقار»، رئیس شورای شهر بندرعباس هم در واکنش به این اظهارات امیری گفت: «جوسازی نکنید؛ شما در جلسات شورا هر نیم‌ساعت یک‌بار از جلسه بیرون می‌رفتید؛ بنابراین در جریان اصلاحات بودجه نیستید. در طی دو هفته اخیر بودجه بررسی و اطلاحات انجام شد.
اعضای شورا آن را مطالعه کردند و نظرات خود را بیان کردند. کسی که در صحن جلسه حضور نداشته‌است، حق ندارد بگوید دوباره نیاز به بررسی لایحه بودجه است. شما به عنوان کسی که مردم به او رای داده‌اند، وظیفه داشتید در جلسات حضور پیدا کنید و در مورد لایحه بودجه 1400 نظر خود را به‌صورت شفاف به مردم بگویید».
«فیصل دانش»، نایب‌رئیس شورای شهر بندرعباس، اعضای شورای شهر را به آرامش دعوت کرد و گفت: «به نظر من سخنان آقای امیری منطقی بود. اعضا باید با اطلاعات کافی به بودجه رای بدهند و اگر از بودجه اطلاع کافی و دقیق نداشته‌باشند، نمی‌توان آن را تایید یا رد کرد. بحث بر سر این نیست که چه کسی در جلسات حضور داشته یا نداشته‌است، بحث بر سر آرای شفاف برای بودجه است. امروز اگر به بودجه رای می‌دهیم در واقع داریم این بودجه را برای شورای دوره بعد مشخص می‌کنیم».
در ادامه جلسه نامه‌های رسیده از شهرداری بندرعباس بررسی و هرکدام به رای گذاشته‌شد. در پایان رئیس شورای شهر اعلام کرد که بلافاصله پس از پایان این جلسه، جلسه غیرعلنی برای بررسی اصلاحات بودجه برگزار می‌شود تا اعضا نظر خود را در مورد بودجه بیان کنند.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها