جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با ۱۰۰درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود



سازمان‌دهندگان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کردند که حتی در صورتی که مبارزه جهانی با ویروس کرونا تا سال آتی میلادی تداوم داشته باشد، دیدارهای این تورنمنت بزرگ در ورزشگاه‌ها با ۱۰۰درصد ظرفیت برگزار خواهد شد.

به نوشته ایرنا، در توکیو سازمان‌دهندگان المپیک به تعویق افتاده ۲۰۲۰ تاکید کرده‌اند که این رویداد برگزار خواهد شد اما متخصصان بیماری‌های عفونی پیش از شکست کامل ویروس، امنیت میزبانی از این تورنمنت را زیر سوال برده و گمانه‌زنی‌های گسترده از لغو المپیک توکیو حکایت دارد.

در صورتی که المپیک لغو شود، جام جهانی ۲۰۲۲ که برای نخستین بار به میزبانی کشوری از خاورمیانه برگزار می‌شود، دومین رویداد ورزشی بزرگی خواهد بود که از حیث استراتژی مقابله با ویروس و برنامه‌های امنیتی زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت.

«یاسر الجمال» رییس اداره عملیات‌های کمیته عالی قطر که مسوولیت سازماندهی جام جهانی ۲۰۲۲ را برعهده دارد، اظهار داشت: قطر این موضوع را بتدریج با میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا در غیاب هواداران آغاز کرده است. سپس در دسامبر، گنجایش ورزشگاه‌ها به ۳۰ درصد افزایش یافت که با برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها با همین ظرفیت مقارن شد و در ادامه نیز با ۱۰۰ درصد ظرفیت به جام جهانی ۲۰۲۲ می‌رسد.

قطر در حال حاضر میزبان جام جهانی باشگاه ها بوده و این در حالی است که با اوج گیری موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن بیماران در بیمارستان ها مواجه شده است.

مقامات محلی مجموعه اقداماتی را شامل ممنوعیت سفر هواداران از کشورهای خارجی وضع کرده‌اند.

موارد جدید ابتلا در طول هفته گذشته در مقایسه با هفته پیش از آن به اندازه یک پنجم افزایش یافت و براساس آمار رسمی و اظهارات وزیر بهداشت قطر، پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در ماه گذشته ۸۵ درصد بیشتر بوده است.

جمال ادامه داد: به منظور حفظ سلامت و امنیت تک تک افراد، اقداماتی که در ورزشگاه‌ها، شبکه مترو و وسایل رفت‌وآمد صورت می‌گیرد، کاملا ایمن بوده و قابل اطمینان است.

قطر در آستانه جام جهانی باشگاه‌ها به طور رسمی حداکثر ظرفیت مجاز را در زمین‌های فوتبال سر باز، به ۲۰ درصد کاهش داد اما این رقابت‌ها در حال حاضر با حداکثر ۳۰درصد ظرفیت پیگیری می‌شود.

جمال در ادامه تاکید کرد: به منظور حصول اطمینان از مناسب بودن ظرفیت ۳۰ درصدی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه متعددی صورت گرفته است.

بازی‌های این تورنمنت در دو ورزشگاهی که میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را نیز برعهده دارند، در حال برگزاری است. قطر تاکنون سه ورزشگاه جدید را افتتاح و یک ورزشگاه را نیز بازسازی کرده و چهارمین ورزشگاه تازه تاسیس نیز بزودی افتتاح خواهد شد.

به گفته جمال، دو ورزشگاه هنوز افتتاح نشده یعنی الثمامة و راس ابوعبود در ماه دسامبر برای برگزاری عرب کاپ که با حضور ۲۲ تیم برگزار می‌شود، قابل بهره برداری خواهند بود.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم که عرب کاپ فرصتی طلایی برای آزمایش دو ورزشگاه جدید در اختیار ما قرار دهد اما همه چیز به فیفا بستگی دارد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها