فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه افتتاح پاسگاه شناوری جاسک :

امنیت مرزنشینان و صیادان ،مهمترین اهداف استقرار این پاسگاه است



پاسگاه شناوری شهید صفرزاده در آب های شهرستان جاسک  افتتاح شد.
 فرمانده مرزبانی ناجا امروز در حاشیه این مراسم  گفت: برخی از خورهای  منطقه جاسک مورد توجه قاچاقچیان مسلح موادمخدر بود و بعضا مواد مخدر کلان را  از طریق دریا جابجا می کردند، لذا احداث و راه اندازی یک پاسگاه شناوری در منطقه عمومی کرتی که حدفاصل حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جاسک و پایگاه دریابانی چابهار می باشد، ضروری بنظر رسید.
به گزارش صبح ساحل،سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ و قاچاقچیان را از اهداف مهم استقرار این پاسگاه عنوان کرد و افزود:در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران توفیق حاصل شد تا پاسگاه شناوری شهید  صفرزاده را در آب های جنوبی کشور و در حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جاسک افتتاح نماییم.
وی در  ادامه افزود: در ماههای گذشته تلاش های بسیاری شد تا این پاسگاه سیار به نحو مطلوب بازسازی و در محل مناسبی که با نظر کارشناسی مسئولان مرزبانی انجام گرفت مستقر شود.
سردار گودرزی با اشاره به فعالیت های این پاسگاه شناوری خاطرنشان ساخت: تعدادی گلف های تندرو 23 فوتی دریابانی در این پاسگاه حساس و مهم برای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ و اشرار مسلح اختصاص پیدا کرد.
    
   
وی اضافه کرد: این پاسگاه در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت و انواع قاچاق و در امنیت پایدار منطقه و همچنین امنیت برای صیادانی که با مجوز لازم  فعالیت می کنند، نقش بسزایی دارد.
عالی ترین مقام مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نظارت و کنترل شناورهایی که در سطح حوزه استحفاطی این پاسگاه فعالیت دارند را با تعبیه ایستگاههای کنترل و نظارت فرماندهان این پاسگاه امری مهم و ضروری دانست.
سردار گودرزی صیادان و مرزنشینان را بازوان و سرمایه اصلی مرزبانی دانست و گفت: صیادان عزیزی که با تلاش مضاعف نان حلالی را برای خانواده های خود فراهم می‌کنند همیشه مورد حمایت و پشتیبانی مرزبانان هستند.
این مقام مسئول، امنیت مرزنشینان و صیادان را مهمترین اهداف استقرار این پاسگاه عنوان کرد و گفت: امروز هم که ما آمدیم برای افتتاح پاسگاه ،  صیادان عزیز از استقرار این پاسگاه بسیار ابراز خرسندی می کردند که جای بسی خوشحالی و قدرشناسی از این ولی نعمتان اصلی جامعه است.
 وی رصد کامل و احاطه بر حوزه استحفاطی منطقه را از ویژگی های این پاسگاه شناوری برشمرد و تاکید کرد: با الحاق شناورهای تندرویی که  با ارائه آموزش و تجهیزات نوین و تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و راداری که می تواند پهنه ای از دریا و آب های سرزمینی و انحصاری کشورمان را تحت پوشش خود قرار دهد، این پاسگاه همچون نگینی در دریای عمان خواهد درخشید.
فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: این پایگاه مقری است که با استقرار آن کسی تفکر اینکه به خودش اجازه دهد در دریا مواد مخدر را جابجا کنه و یا ایجاد شرارت و ناامنی در منطقه بوجود آورد، نخواهد داشت و دریادلان ما جدی و بدون اغماض با آنان برخورد خواهند کرد.
گودرزی اظهار داشت: این پاسگاه محلی است تا مرزبانان غیور هرمزگانی و سیستان و بلوچستان با تعامل و همراهی و همدلی در عمق دریا اقدامات گسترده عملیاتی و ماموریتی و وظایف ذاتی خود را بنحو مطلوب انجام دهند.
فرمانده مرزبانی ناجا در پایان ضمن گرامیداشت 22 بهمن و سالروز پیروی انقلاب خاطرنشان کرد: امیدواریم در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، این پاسگاه مهم و اثرگذار در دریا بتواند در ایجاد تامین امنیت پایدار در دریا و سواحل جنوبی کشور تاثیر بسزایی بویژه در بحث مبارزه بی امان با مواد مخدر داشته باشد.
   
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها