آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در رودان، جاسک و بشاگرد



طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال از امروز در سه شهرستان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل،«فریده فخار»، معاون فنی مرکز بهداشت هرمزگان گفت: در این طرح ۲۵ هزار و ۹۲۲ کودک زیر پنج سال در شهرستان‌های رودان، جاسک و بشاگرد در مقابله با فلج اطفال ایمن می‌شود.
فریده فخارافزود: کودکانی که متولد ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ به بعد هستند باید در این طرح شرکت کنند.
وی گفت: ۲۷۶ تیم دو نفره و ۷۵ ناظر در این طرح مشارکت دارند.
معاون فنی مرکز بهداشت هرمزگان گفت: در این طرح کودکان زیر پنج سال ساکن این سه شهرستان با این قطره خوراکی در برابردو نوع بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند. فخار افزود: این طرح تا ۲۸ بهمن ادامه دارد. وی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در سه شهرستان جاسک، بشاگرد و رودان نیز از ۱۶ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۹ اسفند ادامه دارد.
معاون فنی مرکز بهداشت هرمزگان گفت: به دلیل مشاهده نوع دو فلج اطفال در کشور‌های همسایه، اجرای طرح واکسیناسیون در این سه شهرستان ضروریست. فخار افزود: اگر تا روز‌های آخر اجرای این طرح، کودکی هنوز قطره دریافت نکرده است خانواده‌ها می‌توانند به مراکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی از خانواده خواست برای اجرای بهتر این طرح با کارکنان بهداشت همکاری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز گذشته گفت: مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۶ تا ۱۹ اسفند صورت می‌گیرد و برای واکسیناسیون، کارشناسان بهداشت به درب منازل مراجعه می‌کنند. به گفته دکتر نوروزیان، امسال بیش از ۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال در سه شهرستان شرق هرمزگان علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها