مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم:

داوران پنجمین جشنواره ملی نگارگری رضوی قشم انتخاب شدند



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از انتخاب داوران پنجمین جشنواره ملی نگارگری رضوی که در اواسط اسفندماه سال جاری در قشم برگزار می شود، خبر داد و گفت: افزون بر500 نفر تاکنون آثار خود را بهمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده اند. 
به گزارش خبرنگار صبح ساحل از قشم؛ علیرضا کمساری با اعلام این خبر افزود: با توجه به حساسیت این جشنواره و تخصصی بودن آثار ارسالی از سوی هنرمندان به این جشنواره، داوری این آثار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه سوابق و تخصص داوران این جشنواره از مهم ترین معیارهای انتخاب آنها بوده است به معرفی سه داور برگزیده این جشنواره پرداخت و گفت: اولین داور مجید فداییان دارای گواهینامه درجه یک هنری در رشته نگارگری است که غیر از تدریس در کلاس های آموزشی تذهیب، گل و پرنده و آثار لاکی و برگزاری هشت نمایشگاه انفرادی، در بیش از۳۰نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی نیز شرکت کرده است.
کمساری چاپ مقالات متعدد در زمینه هنرهای سنتی ایران، تالیف کتاب «جلدهای نفیس» درمجموعه آستان قدس رضوی و عکاسی و تالیف کتاب «هرات دیروز و امروز» را نیز از دیگرسوابق مجید فداییان اعلام کرد و یادآور شد: مضاف براینکه، وی مدیرهنری مجموعه شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی هم است و داوری شش دوره جشنواره تذهیب های قرانی را نیز درمشهد بعهده داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم درباره مهدی مهدوی داور دیگر این جشنواره نیز گفت: وی کار تدريس نقاشي ايراني، گل و مرغ، تذهيب و بوم سازي، آشنایی با خیالی نگاری و نگارگری را در دانشگاه های مازندران و پیام نوربابل و همچنین آموزشگاه آزاد هنری دادا بابلسر و موسسه کتاب آرایی ایرانی را در سابقه کاری خود دارد و نفر اول نمایشگاه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد35، نفربرگزیده اولین دوره جشنواره فجراستان مازندران و نفر اول دهمین دوره دوسالانه ملی نگارگری ایران دربخش طراحی و تشعیر بوده است.
به گفته کمساری این داور پنجمین جشنواره ملی نگارگری رضوی قشم همچنین در افزون بر 11 جشنواره، نمایشگاه، کارگاه تخصصی و دوسالانه نگارگری شرکت کرده و تجارب ارزشمندی از آنها کسب کرده است.
وی درمعرفی داوربعدی این جشنواره هم گفت: مسعود هنرکار فارغ التحصیل رشته صنایع دستی با گرایش نگارگری از دانشگاه سوره دارای شش اثر چاپ شده در رشته های تذهیب، نگارگری، حاشیه، سرلوح گل و بوته است، مضاف براینکه با کسب رتبه اول نگارگری در نخستین نمایشگاه دوسالانه نگارگری ایران درافزون بر 10 نمایشگاه، همایش و فستیوال داخلی و خارجی هم شرکت کرده است.      
کمساری با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره ملی نگارگری رضوی از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) منتشر شده است، یادآور شد: گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره پاک اهل بیت پیامبر (ص) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، شناسایی، معرفی و ترغیب جامعه به حفظ و بکارگیری معارف رضوی از مهم ترین اهداف این جشنواره است.
گفتنی است علاقمندان برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان می‌توانند به سایت qeshm.shamstoos.ir   مراجعه کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها