قیمت بنزین در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟



کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیروز به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، با توجه به اینکه در آن اشاره‌ای به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نشده است انتظار می‌رود در صورتی که دولت آینده با کسری بودجه مواجه نشود، نرخ بنزین در سال آینده افزایش پیدا نکند.

دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلیات اصلاحیه لایجه بودجه را تصویب کردند، با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره به افزایش نرخ بنزین نشده است انتظار می‌رود بنزین با افزایش قیمت همراه نباشد.

به گزارش صبح ساحل، همچنین پیش از این، معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به قیمت حامل‌های انرژی گفت: در لایحه بودجه سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی برای این فرآورده‌ها پیش‌بینی نشده است.

محمد‌باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی در ۱۴ آذر امسال درخصوص قیمت بنزین در سال آینده گفت: بنزین باید لیتری ۱۵۰۰ تومان سهمیه و ۳۰۰۰ تومان قیمت آزاد باشد.

حسین حسین‌زاده ، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد؛ افزایش نرخ بنزین سال آینده، امسال در دستور کار کمیسون انرژی نیست. در حال حاضر به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین نداریم.

طبق گفته‌های حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۰ با این کیفیت نمی‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
همچنین وی در خصوص شفافیت میزان درآمد‌های دولت در لایحه بودجه سال آینده معتقد است که از ۸۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان آن واقعی است.

به نظر می‌رسد اگر درآمدهای نفتی ذکر شده در لایحه بودجه امسال مبنی بر فروش یک میلیون بشکه در روز محقق نشود. ممکن است دولت در جبران کسری بودجه، نرخ حامل‌های سوخت را افزایش دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها