مرز‌های مسافری خوزستان به مدت یک هفته تعطیل می شود



استاندار خوزستان از بسته شدن مرز‌های مسافری شلمچه و چذابه به منظور کنترل کرونا، به مدت یک هفته خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به لزوم کنترل پیک جدید کرونا بویژه کرونای جهش یافته گفت:

بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته ورود گونه جهش یافته کرونا در خوزستان از عراق بوده است، هرچند ممکن است محل ورود آن از کشور دیگری باشد از این رو به مدت یک هفته مرزهای شلمچه و چذابه برای ورود مسافر بسته می‌شود تا امکانات تست سریع و قرنطینه موقت چند ساعته در محل این دو مرز با رعایت استانداردها و به شیوه مطلوب گسیل و مستقر شود .
استاندار خوزستان ادامه داد: بیشترین علت ابتلای بیماران از افراد بدون علامت است. مراودات فامیلی و خانوادگی نیز تاثیر زیادی در شیوع کرونا دارد.
در پیک فعلی ابتلای جوانان بیشتر گزارش شده و افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و شیرده و افراد مسن بیشترین درصد از مرگ و میر را تشکیل می‌دهند.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید سلیمانی یکی از مهمترین عوامل کنترل این بیماری بوده است. قرارگاه اجرایی ستاد کرونا نیز سه کار و وظیفه اصلی دارند.
وظیفه نخست این قرارگاه شناسایی بیماران و کنترل مبتلایان است که در منازل قرنطینه شوند و در اجتماعات حاضر نشوند، مسئولیت دوم شناسایی و ردگیری افراد مرتبط با بیمار همچون اعضای خانواده و همکاران است و سومین اقدام مهم مراقبت از بیماران زمینه ای، افراد مسن و مادران باردار و شیرده است که در اجتماعات حاضر نشوند، این سه کار در کنار دیگر اقدامات همچون کمک‌های مومنانه که در جای خود اهمیت دارد وظیفه اصلی این قرارگاه است.
سلیمانی دشتکی از مردم خواست به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.
وی اظهار کرد:تا وقتی کرونا شایع است مراسم عزا و عروسی و آئین‌های مختلف که با تجمع برگزار می‌شود باید متوقف شود.
قاسم سلیمانی دشتکی همچنین همکاری و تعامل بیشتر نیروی انتظامی و دادستانی را در این باره خواستار شد.
 
منبع:صداوسیما
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها