رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

تست جعلی مسافران عراقی، علت قرمزشدن وضعیت خوزستان است



رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:سرعت رشد بیماری در خوزستان بررسی هایی را رقم زد که فهمیدیم در عراق تست پی‌سی‌آر خرید و فروش می شده و برخی از مسافران با کاغذهای تست جعلی از مرز گذشته و وارد کشور ما شده‌اند که عامل ابتلا بوده اند.

به گزارش صبح ساحل، «فرهاد ابول نژادیان»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، درباره افزایش مبتلایان به کرونا در استان خوزستان و رسیدن این استان به وضعیت قرمز گفت: به مسافرانی که با تست‌های پی سی آر از کشور عراق وارد می‌شدند، اظهار کرد: طبق قانون مسافرانی که وارد کشور می‌شدند باید تست‌های پی‌سی‌آر منفی داشته باشند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌داد مسافرانی که با تست‌های پی سی آر از کشور عراق وارد می‌شدند، دارای  تست‌ها جعلی بودند.


وی افزود: افرادی که آن‌طرف مرزهای ایران و عراق، قصد ورود به کشور را داشته‌اند، گویا در بخش هایی از کشور عراق تست پی‌سی‌آر جعلی از آنها گرفته شده که این تست‌ها خرید و فروش می‌شده‌اند، مسافرانی که قصد ورود به کشور ما را داشته اند، با کاغذهای تست جعلی از مرز گذشته و وارد کشور ما شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تردد روزانه مسافران کشورهای اطراف ایران، خاطرنشان کرد: روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ مسافر از مرز شلمچه و ۱۰۰ نفر از مرز چذابه با تست پی‌سی‌آر وارد ایران می‌شدند که متاسفانه گزارش‌های ما نشان می‌داد برخی از تست‌های این مسافران واقعی نبوده و برخی از این افراد دارای تست مثبت به کرونا بوده اند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به این نکته که  آماری از تعداد مسافران وارد شده با تست‌های جعلی به خوزستان نداریم، عنوان کرد: ما از دهم تا شانزدهم بهمن ماه سال جاری متوجه سرعت رشد بیماری در شهرهای خوزستان شدیم و از این موضوع نگران بودیم که پس از انجام بررسی ها متوجه غیر واقعی بودن تست‌ها شدیم.

منبع: دانا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها