افتتاح ۱۵ طرح اقتصادی در قشم توسط رییس جمهوری



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روز دوشنبه ۱۱ اسفندماه جاری، افزون بر ۱۵ طرح بزرگ اقتصادی این منطقه توسط ریاست جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا مومنی در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح‌های قابل افتتاح توسط ریاست جمهوری افزود: مجموع سرمایه گذاری ریالی برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی افزون بر ۲۱ میلیون دلار است.

وی در این نشست که بدون حضور خبرنگاران برگزار شده بود، ادامه داد: ۸۳.۵ درصد از این سرمایه گذاری‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده و ۱۶.۵ درصد نیز سهم سازمان منطقه آزاد قشم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها چهار هزار و ۵۲ فرصت شغلی در قشم انجاد می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد:  ساخت و تعمیر شناور، تولید ماهی خشک، پودر ماهی و خوراک دام و  پرورش میگو از جمله طرح‌هایی است که روز دوشنبه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته‌ مومنی، آزمایشگاه مرجع نفت و گاز، اسکله سوخت رسانی، کارخانه تولید ماسک، فروشگاه رفاه  و سامانه پایش تصویری رانندگی و نظارتی از دیگر طرح‌هایی است که رییس جمهوری افتتاح خواهد کرد.

وی همچنین گفت: توسعه اسکله، آماده سازی اراضی مسکونی، بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ای، شهرک سازی و مجتمع سازی و مجتمع بزرگ اقامتی و گردشگری نیز از جمله طرح‌هایی است که بهره برداری می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها