سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

کمبودی در تامین مرغ نداریم



سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از خیز جهادکشاورزی جهت کشتار ۱۰ تن مرغ گرم مازاد بر نیاز خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، علی اصغر خلیلی صبح امروز(چهارم اسفندماه) در تشریح وضعیت تولید مرغ در استان هرمزگان، با اشاره به اینکه نیاز روزانه استان به مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن بوده و این سازمان طبق این نیاز اقدام به کشتار مرغ می کرد، اظهار کرد: براساس مصوبات جلسات هماهنگی توسط صمت و ستاد تنظیم بازار این نیاز به مرغ گرم هم اکنون به ۱۲۰ تن به صورت روزانه رسیده است و سازمان جهادکشاورزی با آمادگی کامل نسبت به کشتار این میزان به صورت روزانه اقدام می کند.

وی ادامه داد: از اول امسال براساس نیاز روزانه استان مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن کشتار می‌شد که در حال حاضر با توجه به افزایش نیاز بازار و تصمیم سازمان صمت و تنظیم بازار ۱۲۰ تن به صورت روزانه کشتار خواهد شد.

خلیلی افزود: همکاران معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی از شب گذشته در کلیه کشتارگاه‌های استان مستقر شده تا ضمن نظارت بر روند کشتار، ظرفیت تولید را به ۱۲۰ تن برسانند.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال هیچ کمبودی را در زمینه تامین مرغ نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مرغ به میزان کافی جهت کشتار در مرغداری های استان هرمزگان وجود دارد.

خلیلی با اشاره به اینکه با مدیریت خوب در کشتارگاه‌های استان انشالله تا چند روز آینده آمار کشتار به ۱۲۰ تن خواهد رسید و نیاز شهروندان برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: ماه گذشته ۲ میلیون و ۲۱ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده است .

وی همچنین با بیان اینکه برای ایام شب عید برنامه ریزی لازم انجام شده و کمبودی نخواهیم داشت، تصریح کرد:‌ نحوه قیمت گذاری در چهارچوب قیمت های ستاد تنطیم بازاراستان و بر اساس قیمت روز منطقه ای و قیمت یکسان در سطح استان مشخص و تعیین می شود.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: شب گذشته ۱۰۹ تن مرغ کشتار شده و تا چند روز آینده مابقی نیاز استان به کمبود مرغ گرم  برطرف می شود.

گفتنی است، سهمیه روزانه مغازه‌های مرغ‌فروشی در بندرعباس چند هفته‌ای است که کاهش‌ یافته و این موضوع سبب بروز اختلال در عرضه این محصول شده‌است. این در حالی است که مسئولان جهاد کشاورزی هرمزگان هرگونه کمبود مرغ در بازار را رد می‌کنند، توپ را در زمین سازمان صمت می‌اندازند و از نحوه‌ی توزیع این محصول در بازار انتقاد می‌کنند. از طرفی سازمان صمت هرمزگان نیز زیر بار این موضوع نمی‌رود و معتقد است جهاد کشاورزی باید هرچه زودتر مسائل مربوط به تولید و تأمین مرغ استان را ساماندهی کند. مرغداران نیز می‌گویند قیمت مرغ در بندرعباس از دیگر شهرهای کشور کم‌تر است. به همین دلیل آن‌ها ترجیح می‌دهند تا دست‌رنج خود را برای کسب سود بیشتر در شهرهای دیگری بفروشند. مرغداران بندرعباس پیش‌بینی می‌کنند بازار این محصول در ماه‌های پایانی سال و حتی در تابستان دچار التهاب گسترده شود.

منتشر شده: 2
حسین
۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام‌شما‌که‌میگی‌کمبود‌مرغ‌نداریم‌یه‌دوری‌توشهر‌بزن ببین‌مرغ‌هست‌یانه‌چهارتا‌مغازه‌رفتم‌تعطیل‌به‌خاطر نداشتن مرغ‌متاسفم‌برات‌
حسین
۴ اسفند ۱۳۹۹
اصلا‌کمبود‌نداریم‌‌برو‌ببین‌تما‌مغازه‌مرغ‌فروشی‌‌بسته‌به علت‌نداشتن،مرغ
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها