چند سنگ فضایی طی امشب و فردا از کنار زمین عبور می‌کنند



دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل فضا در حمایت از برنامه کاربرد فضای سازمان ملل متحد (SGAC) به بیان توضیحاتی درباره عبور چند سنگ فضایی از کنار زمین پرداخت.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، «سعید جعفری»، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل فضا در حمایت از برنامه کاربرد فضای سازمان ملل متحد، از عبور ۵ سنگ آسمانی از کنار زمین طی امروز و فردا از کنار زمین خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعاتی که توسط ناسا منتشر شده است ۵ سنگ آسمانی امروز و فردا از کنار زمین می‌گذرند.

جعفری ادامه داد: بزرگترین سنگی که از کنار زمین خواهد گذشت به قطر ۲۱۳ متر است.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل فضا در حمایت از برنامه کاربرد فضای سازمان ملل متحد (SGAC) ادامه داد: طبق اطلاعات ناسا، چند شیء آسمانی به سمت زمین در حرکت هستند.

جعفری افزود: این سیارک که از سایرین بزرگتر است وسعتی به اندازه یک استادیوم ورزشی داشته و «۲۰۲۰ XU ۶» نام دارد و با سرعت ۸.۴ کیلومتر بر ثانیه در فضا حرکت می‌کند.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل فضا در حمایت از برنامه کاربرد فضای سازمان ملل متحد (SGAC) گفت: پیش بینی می‌شود این سنگ «۲۰۲۰ XU ۶» تا بامداد امشب از فاصله حدودا ۴ میلیون کیلومتری زمین گذر کند.

جعفری افزود: همچنین امشب دو شیء آسمانی دیگر نیز از فاصله نزدیک زمین می‌گذرند. یکی از آن‌ها «۲۰۲۰ BV ۹» با قطر ۲۳ متر است که از فاصله ۴.۵ میلیون کیلومتری زمین گذر می‌کند. سنگ آسمانی «۲۰۲۱ CC ۵» با قطر ۴۰ متر نیز از فاصله ۶.۹ کیلومتری ما خواهد گذشت.

به گفته‌ی این کارشناس نجوم، فردا نیز دو سیارک «۲۰۲۱ DX ۱» با قطر ۹۱ متر و «۲۰۱۵ EQ» با قطر ۲۰ متر به ترتیب از فاصله ۴.۱۱۹ و ۶.۸۸۷ میلیون کیلومتری زمین می‌گذرند.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل فضا در حمایت از برنامه کاربرد فضای سازمان ملل متحد (SGAC) گفت:  یک سیارک به عرض یک مایل که اندازه آن دو برابر بلندترین ساختمان جهان است در ماه مارس از کنار زمین عبور خواهد کرد. ناسا لقب "بالقوه خطرناک" را به این سیاره داده است.

جعفری ادامه داد: این سیارک با نام "۲۳۱‌۹۳۷" یا "۲۰‌۰۱ FO ۳۲" شناخته می‌شود و با زمین ۱.۲ میلیون مایل فاصله خواهد داشت که پنج برابر دورتر از فاصله ماه تا زمین است.

وی ادامه داد: با این حال ناسا هر سنگ فضایی را که در فاصله ۹۳ میلیون مایلی از زمین قرار گیرد را  جرم نزدیک به زمین نام گذاری می‌کند. این سیارک بزرگترین سنگ فضایی است که امسال به زمین نزدیک خواهد شد و اندازه آن بیش از دو برابر بلندترین ساختمان روی زمین یعنی برج خلیفه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها