وزیر راه و شهرسازی:

پروژه‌های مسکن مهر در کشور تکمیل می شوند



اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان گلستان با اشاره به ۳۹ هزار واحد مسکن مهر تکمیل نشده در کشور گفت: تمام این واحدها ظرف ماه‌های آینده تکمیل خواهند شد.

به نوشته بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز شنبه، نهم اسفندماه در خصوص آخرین وضعیت طرح مسکن مهر در کشور گفت: پروژه‌های مسکن مهر در کشور تقریبا رو به اتمام هستند.

وی افزود: در مجموع ۳۹ هزار واحد مسکن مهر تکمیل نشده در سطح کشور وجود دارد که عملیات اجرایی آنها در دست اجرا و تکمیل است و به زودی پرونده این طرح در کشور بسته خواهد شد تا دیگر به اسم مسکن مهر، پروژه‌ ناتمامی نداشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات حقوقی برخی واحدهای مسکن مهر در کشور و رسیدگی به آن‌ها در مراجع قضایی گفت: این واحدها، خارج از چارچوب تعهدات وزارت راه و شهرسازی و یا جزو مواردی است که عمدتا در چارچوب تعاونی‌ها بوده‌اند و گرفتاری‌هایی برای آنها رخ داده است. آن دسته از واحدهای مسکن مهر که در تعهد وزارت راه و شهرسازی بوده، تقریبا رو به اتمام است و در ماه‌های آینده تکمیل آنها را اعلام خواهیم کرد.

اسلامی در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن در کشور نیز گفت: این طرح نیز در سه وضعیت در حال تکمیل است و جمع پروژه‌های مسکونی طرح اقدام ملی که امروز در حال انجام است بالغ بر ۵۰۴ هزار واحد می‌شود که در شهرهای گوناگون قرار دارند. حدود ۱۴۰ هزار واحد از این تعداد در قالب واگذاری زمین به مردم در حال ساخت است؛ عملیات اجرایی ۲۳۰ هزار واحد در قالب مجتمع  سازی در دست انجام است و نوع سوم نیز پروژه‌هایی است که به‌صورت مشارکتی زمین را به شرکت‌های سازنده واگذار کرده‌ایم؛ این دسته از پروژه‌ها معمولا دهک‌های بالاتر را پوشش می‌دهند و شامل تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های گوناگون امضا کرده‌ایم نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در کشور با مشکل تامین زمین مواجه بودیم و با تفاهمی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شد و نیز استفاده از ماده ۱۰ قانون زمین شهری که به صراحت بر واگذاری اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی تاکید کرده، به تازگی این مشکل حل شده است و در حال تحویل گرفتن این اراضی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه مسکن از طریق تامین، آماده‌سازی و تثبیت و مالکیت اراضی دنبال می‌شود، ادامه داد: در برخی مناطق مانند شهر گرگان به دلیل کمبودی که وجود دارد، زمین را از مردم خریداری کرده‌ایم و اراضی خریداری‌شده جزو طرح‌های توسعه مسکن قرار گرفته‌اند. در سایر شهرهایی که با کمبود زمین مواجه باشیم نیز همین رویه را دنبال خواهیم کرد و در جریان تولید مسکن قرار خواهیم داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها