آغاز تزریق نخستین فاز واکسن کرونا به کادر درمان در هرمزگان



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز تزریق نخستین فاز واکسن علیه ویروس کرونا به پرسنل بهداشتی خبرداد.

  

به گزارش صبح ساحل،  به نقل از ایسنا، محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز(۱۰ اسفندماه) در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های یک ساله مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا، گفت: در این مرحله علاوه بر کادر بهداشت و درمان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، نیروهای مرکز فوریت های پزشکی، ایثارگران و سالمندان تحت پوشش بهزیستی، بهورزان و پرسنل شاغل در مراکز ۱۶ساعته و کارشناسان بهداشت محیط ناظر بر دفن اجساد، واکسن را دریافت خواهند کرد که  در اولین روز، ۲۵دوز واکسن در بندرعباس تزریق شد.

وی با بیان اینکه نیروهای آرامستان هرمزگان در اولویت تزریق واکسن قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در مورد تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به دریافت کنندگان مرحله اول، طبق برنامه، نوبت دوم واکسن حداقل باید ۲۱ روز پس از نوبت اول تزریق شود.

به گفته رئس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این دوره از تزریق دو هزار و 200 دوز از واکسن کرونا سهمیه استان هرمزگان بوده است.

حسین فرشیدی در نشست ستاد ملی کرونا در هرمزگان که دیروز برگزار شد گفت: «تعداد بیماران کرونای جهش‌یافته در استان هرمزگان در حال افزایش است و این خطری برای استان تلقی می‌شود. بهترین راه برای مقابله با این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است». این مقام مسئول درباره مبادی ورودی کشور گفت: «همه مسافران خارج از کشور برای ورود باید تست منفی کرونا داشته باشند و در داخل استان نیز از این افراد تست کرونا گرفته می‌شود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها