۱۴ هزار تست در یک روز؛ خوزستان رکورد تست کرونا را شکست



رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از انجام ۱۴ هزار تست از افراد مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، فرهاد ابول نژادیان از انجام ۱۴ هزار تست در خوزستان از افراد مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان گرفته شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه اکنون در فرودگاه‌ها ، راه‌آهن و مرزهای خوزستان، بیماریابی افراد مبتلا به کرونا در حال انجام است افزود: هرچه مشارکت مردم در این زمینه بیشتر باشد زنجیره انتقال بیماری بهتر قطع می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی هم اکنون در خوزستان در حال انجام است که به شناسایی مبتلایان به کرونا و قرنطینه آنها کمک بسیاری می‌کند.

وی افزود: همکاران ما در مراکز بیمارستانی و بهداشت و درمان خوزستان شبانه روز در حال فعالیت هستند تا پیک بیماری در این استان کنترل شود.

ابول نژادیان گفت: در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا ، حدود ۷۰۰ دوز واکسن برای جانبازان نخاعی، شیمیایی، نابینا و تنفسی خوزستان در نظر گرفته شده که کار تزریق آن از امروز در اهواز شروع شده است.

وی بیان کرد: همچنین حدود سه هزار دوز واکسن در این مرحله برای کادر درمان خوزستان لحاظ شده که به کارکنان بخش آی.سی.یو و اورژانس بیمارستان‌های کرونایی استان تزریق خواهد شد.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها