هشدار سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

کشاورزان آماده هجوم ملخ های صحرایی باشند



مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با توجه به پیش بینی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور از احتمال هجوم ملخ صحرایی در روزهای آینده به استان بوشهر، هرمزگان و سیستان وبلوچستان خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، سیدعبدالرضا اشرف منصوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احتمال حمله و هجوم ملخ‌ها در روزهای آینده به چند استان جنوبی کشور وجود دارد. 

وی افزود: فائو پیش‌بینی کرده است با توجه به وجود جمعیت‌های انبوه ملخ بالغ در عربستان و وجود جریانات جوی و جهت باد، احتمال هجوم ملخ صحرایی در روزهای آینده به استان بوشهر، هرمزگان و سیستان وبلوچستان بسیار زیاد باشد. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان می‌خواهیم به محض مشاهده دستجات ملخ، مراتب را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند. 

وی تاکید کرد: مردم با مراجعه به جهاد‌‌های کشاورزی دهستان، شهرستان و سازمان جهاد کشاورزی استان هرگونه مشاهده ملخ را اطلاع دهند تا بلافاصله اقدامات لازم برای شناسایی کانون ریزش ملخ و عملیات مبارزه اقدام شود.

به نقل از تسنیم سال‌های گذشته هجوم ملخ‌های صحرایی در استان هرمزگان موجب بروز خسارت زیادی به کشاورزان استان شد به طوری که وزیر وقت جهاد کشاورزی مجبور به سفر به استان و دیدار با کشاورزان شد و وعده داد خسارت کشاورزان جبران شود.

به گزارش صبح ساحل، نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه ۹۷ در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه گزارش و علت مهاجرت آنها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج‌فارس و دریای‌عمان وارد خاک ایران شده بودند.
در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات ایران با اشاره به حمله ملخ‌ها به ۱۰ استان کشور در سال کشاورزی گذشته(مهر۹۷تا شهریور۹۸) از هرمزگان به عنوان موفق‌ترین استان در زمینه مبارزه با این آفت خطرناک نام برده شده است.
وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان۱۵۶هزارهکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۹۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی (با محوریت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل) است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها