ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۴۳ نفر در بنادر استان هرمزگان



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ایجاد یک هزار و ۴۳ نفر شغل با بهره برداری از ۲۰ طرح بزرگ بندری و دریایی در بنادر استان خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، علیرضا محمدی کرجی ران روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ۲۰ طرح بزرگ دریایی و بندری به ارزش ۳ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال شامل پروژه دیسپاچینگ برق مجتمع بندری شهید رجایی، پایانه کالای خطرناک، مخازن نگهداری فرآورده های نفتی ، پایانه ترانزیتی و صادراتی در بندر شهید رجایی بودند.

این مقام مسوول تصریح کرد: بهره برداری از چند فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان، افتتاح و راه اندازی سامانه مانیتورینگ دوربین های مدار بسته یگان حفاظت بندر شهید رجایی و تعمیرات اساسی خط پنج ریلی این بندر بخشی دیگری از طرح های مورد بهره برداری در سفر وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان بود.

در سفر وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان و درجریان بهره‌برداری از طرح‌های بندری و دریایی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندرتجاری کشور، شناور طناب‌گیر، در ردیف شناورهای تعهد شده برای سال جهش تولید در بندرعباس به آب انداخته شد و چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر استان و یک دستگاه ایکس ریز در جزیره ابوموسی به بهره‌برداری رسید.

تعمیر اساسی خط پنج ریلی بندر شهید رجایی، بهره‌برداری از پروژه دیسپاچینگ برق مجتمع بندری شهید رجایی، پایانه ترانزیتی و صادراتی و پایانه کالای خطرناک، مرکز ارائه خدمات اداری و خدماتی، کانال هدایت آب‌های سطحی ورودی شرقی و سامانه مانیتورینگ دوربین‌های مدار بسته یگان حفاظت از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده بندر شهید رجایی در برنامه‌ سفر یک‌ روزه وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان بود.

مجموع بنادر استان هرمزگان سهمی ۵۲ درصدی در تخلیه و بارگیری کالاهای کشور دارند و ۴۱ درصد عملیات نفتی، ۶۰ درصد عملیات غیرنفتی و ۸۲ درصد جابه جایی محموله های کانتینری کل بنادر کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد .

هرمزگان با بهره مندی از دو هزار و ۲۳۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، دارای ۷۱ بندر بزرگ و کوچک در کرانه خلیج فارس و دریای عمان است و با توجه به نقش مهم و راهبردی آن، دولت تدبیر و امید توجه ویژه به توسعه بنادر آن دارد.

یکی از مهمترین بنادر کشور و استان هرمزگان، بندر مهم و راهبردی شهید رجایی می باشد که در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین المللی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران مطرح است و سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.

منطقه ویژه اقتصادی یکی از مهم ترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی در جهان است و در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد،این کریدور اقیانوس هند و خلیج فارس را از ایران به دریای خزر و سپس از طریق روسیه به سن پترزبورگ و شمال اروپا متصل می کند.

بندر شهید رجایی یکی از ۷۱ فعال و درعین حال بزرگترین بندر تجاری کشور در طول دهه های ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده است.

این بندر همچنین با موقعیت ممتاز جغرافیایی، تجهیزات و امکانات پیشرفته در دوران پسا برجام به عنوان کلید طلایی تجارت ایران مطرح بوده و هم اکنون از جایگاه ویژه ای در خاورمیانه و عرصه تجارت جهانی برخوردار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها