به مناسبت روز درختکاری:

درختان نماد طبیعت هستند



پانزدهم تا بیست ویکم اسفندماه در تقویم به نام هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نامگذاری شده است امسال نیز مثل هر سال با نهال با هدف حفظ و ارتقای طبیعت در سایه کرونا در استان هرمزگان کاشت می شود.

 

به گزارش صبح ساحل، درخت و نقش آن در سلامت طبیعت، در کشور ما بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که یکی از روزهای سال به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است، که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می شوند. این روز در کشورهای مختلفی نیز گرامی داشته می شود.

به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس، امسال در راستای توسعه فضای سبز و زیباسازی سیمای شهری، از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 69 هزار اصله نهال شامل درخت و درختچه در شهر بندرعباس کاشته شده است.

خادم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 69 هزار اصله نهال شامل درخت و درختچه و پرچین جهت توسعه و احیاء فضای سبز در سطح شهر بندرعباس میادین، بوستان‌ها و بلوارها کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس افزود: این تعداد شامل 11 هزار و 220 اصله درخت، 14 هزار و 862 اصله درختچه، 31 هزار و 530 اصله پوششی و 11هزار و 530 اصله نیز بوته بوده است.

خادم با بیان اینکه علاوه بر کاشت درخت، نگهداری و حراست از آن نیز اهمت زیادی دارد، افزود: باید از داشته‌ها و عرصه‌های فضای سبز و همچنین درختانی که در سال‌های گذشته در این شهر غرس شده‌اند، با برنامه‌ریزی‌های منسجم حفظ و حراست کنیم

 

درختان نماد طبیعت هستند

 

همچنین طرح هایی مانند طرح تولید و کشت نهال حرا که از سال ۷۰ در هرمزگان آغاز شده با باعث شده که تا کنون افزون بر ۱۰میلیون نهال در سواحل این استان کاشته شده است، را می توان از دیگر اقدامات درختکاری در هرمزگان دانشت.

از دیگر برنامه هایی که در این روز دراستان هرمزگان اجرا می شوند می توان به طرح هر خانه یک نهال در هرمزگان اشاره کرد که سال قبل اجرایی شد و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و با اجرای آن  ۵۰هزار اصله نهال بومی کنار،گارم زنگی، مغیرو  تج در استان کاشته شد.

 

درختان نماد طبیعت هستند

 

گفتنی است که هرساله در چنین روزی نهال های بومی ومثمر در استان هرمزگان کشت می شود.

۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است و  یکی از راهکارها برای حفظ تعادل اکولوژیکی و استمرار طبیعت برای نسل های آینده، جلوگیری از تخریب طبیعت و حفظ و توسعه طبیعت است که درختان نماد طبیعت هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها