دستگیری کلاهبردار بورسی در بندرعباس



رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات(فتا) هرمزگان گفت: فردی که به بهانه سرمایه‌ گذاری در بورس اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی کرده بود دستگیر شد.

به گزارش صبح ساحل،  پلیس هرمزگان  سرگرد "احسان بهمنی"  اظهار داشت: پس از مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه سرمایه‌ گذاری در بورس و دریافت سود تضمینی، موضوع به صورت وی‍ژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد شخصی از طریق وب سایت دیوار با عنوان دکتر و کارشناس حرفه ای بورس فارکس،آگهی تحت عنوان« پول از شما، کار در بورس فارکس با ما» قدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.
رئیس پلیس فتای استان اضافه کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی و اقدام اطلاعاتی و پلیسی، موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
سرگرد بهمنی خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه و مواجه شدن با شواهد و مستندات پلیسی به جرم ارتکابی خود مبنی بر کلاهبرداری ۳۰۰میلیون ریالی ازیک خانم اقرار کرد.
این مسوول انتظامی تصریح کرد : دلایلی از جمله خوش خیالی و اعتماد به آگهی های ناشناس و نامعتبر در سایت های درج آگهی ، وسوسه به دست آوردن سودهای هنگفت و سریع، ناآگاهی از ترفندهای کلاهبرداری اینترنتی ، فاش سازی مدارک و اطلاعات احراز هویت و همچنین دسترسی غیرمجاز مجرم اینترنتی به حساب مبادلات ارزی کاربران، باعث شکل گیری این گونه جرائم در فضای مجازی می شود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها