از کمبود مرغ در بازار تا فروش مرغ قطعه‌شده



سهمیه روزانه مغازه‌های مرغ‌فروشی در بندرعباس چند هفته‌ای است که کاهش‌ یافته و این موضوع سبب بروز اختلال در عرضه این محصول شده‌است. این در حالی است که مسئولان جهاد کشاورزی هرمزگان هرگونه کمبود مرغ در بازار را رد می‌کنند، توپ را در زمین سازمان صمت می‌اندازند و از نحوه‌ی توزیع این محصول در بازار انتقاد می‌کنند. از طرفی سازمان صمت هرمزگان نیز زیر بار این موضوع نمی‌رود و معتقد است جهاد کشاورزی باید هرچه زودتر مسائل مربوط به تولید و تأمین مرغ استان را ساماندهی کند. مرغداران نیز می‌گویند قیمت مرغ در بندرعباس از دیگر شهرهای کشور کم‌تر است. به همین دلیل آن‌ها ترجیح می‌دهند تا دست‌رنج خود را برای کسب سود بیشتر در شهرهای دیگری بفروشند. مرغداران بندرعباس پیش‌بینی می‌کنند بازار این محصول در ماه‌های پایانی سال و حتی در تابستان دچار التهاب گسترده شود.

 این در حالی است که چند روز پیش ماموران انتظامی ایست و بازرسی لاورچهو پارسیان، یک و نیم تن مرغ قاچاق کشف کردند.

در این شرایط رئیس کل دادگستری هرمزگان  از برخورد با متخلفان و دستگاه‌های متولی خبر داده و گفت : بی تدبیری و سوء مدیریت در قیمت گذاری و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و در صورت ادامه این روند بر علیه مدیران متخلف اعلام جرم خواهد شد.

 «علی صالحی»  در جریان برگزاری جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی هرمزگان ، ضمن تأکید بر لزوم ساماندهی هرچه زودتر به وضعیت توزیع کالاهای اساسی خاطر نشان کرد : نحوه نظارت بر قیمت گذاری و توزیع اقلام مورد نیاز مردم به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

به نوشته تسنیم، پس از هشدار وی، اتاق اصناف هرمزگان در ابتدا اقدام به تهیه نرخ نامه ماهی کرد تا از این پس قیمت ماهی شناور نباشد و مردم دقیقا با توجه به قیمت مصوب خرید خود را انجام دهند و در صورت تخلف برخی از فروشندگان، امکان ثبت شکایت از واحد گران‌فروش برای آنها مقدور باشد.

در بازار مرغ این صحبت‌های رئیس کل دادگستری توانست شوک ایجاد کرده و متولیان خبر دادند به زودی مرغ منجمد به بازار تزریق می‌شود.

به گفته مسئولان قرار است در اولین مرحله از طرح تامین مرغ استان و تنظیم بازار، 10 هزار و 700 تن مرغ منجمد از طریق 29 مرکز فروش مورد تایید در استان هرمزگان توزیع شود تا بازار به ثبات برسد.

اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی واحدهای مرغ فروشی، مرغ را قطعه بندی و آن را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

به نوشته ایسنا، امروز هم معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که قطعه بندی مرغ توسط واحدهای خرده فروشی تخلف است.

گفتنی است که مرغ گوشتی در کنار محصولاتی همچون تخم مرغ و گوشت قرمز از مواد مهم غذایی و در ارتباط مستقیم با امنیت غذایی است که شاخصی مهم در توسعه پایدار نیز محسوب می‌شود.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها