درخواست خسارت لبنان از اسرائیل برای نشت موادنفتی به سواحلش



رئیس جمهوری لبنان،گفت: حجم آسیب های وارده در اثر نشت مواد نفتی از اسرائیل به خاک لبنان بسیار زیاد است و حق کشور خود در دریافت خسارت محفوظ دانست.

به نوشته میدل ایست، «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، تأکید کرد که کشورش حق خود را در دریافت خسارت بابت آسیب های زیست محیطی و اقتصادی ناشی از نشت مواد نفتی از اسرائیل به خاک لبنان محفوظ می داند.

او در دیدار با «نجاة رشدی»، معاون نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور لبنان، در کاخ ریاست جمهوری در بیروت، نسخه ای از گزارش اولیه دستگاه های لبنانی درباره «آسیب های وارده به محیط زیست و ثروت آبی لبنان پس از بررسی های میدانی و هوایی آب ها و سواحل لبنان» ارائه کرد.

او خواستار ثبت این گزارش و بررسی آن در جلسه شورای امنیت در 18 مارس برای بررسی نشت مواد نفتی از سواحل مناطق اشغال شده فلسطین به لبنان شد و تأکید کرد که حجم آسیب های وارده زیاد است.

عون تأکید کرد که لبنان حقوق خود در مطالبه خسارت را محفوظ می داند به خصوص که هنوز خسارت های ناشی از نشت نفت به علت بمباران اسرائیل در 2006 پایان نیافته است.

او همچنین خواستار ثبت گزارش مربوط به نقض حریم هوایی و زمینی و دریایی لبنان توسط اسرائیل شد و تأکید کرد که این موارد در مدت اخیر افزایش داشته است.

در روزهای گذشته لبنان اعلام کرد که نشت ماده نفتی قطران در سواحل اسرائیل به خاک لبنان کشیده شده و موجب خسارت های زیست محیطی و اقتصادی برای این کشور شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها