به همراه ۱۴ کشور دیگر جهان؛

ایران و چین برای تشکیل ائتلافی جهت مقابله با تحریم ها همکاری کردند



شانزده کشور جهان از جمله ایران، چین و کره شمالی خواستار تشکیل یک ائتلاف برای دفاع از منشور ملل متحد و همچنین مقابله با تهدید به استفاده از زور و تحریم‌های یکجانبه شدند.

به نوشته مهر به نقل از رویترز، جمهوری اسلامی ایران به همراه ۱۵ کشور دیگر جهان از جمله چین در تلاشند تا ائتلافی برای دفاع از «منشور ملل متحد» و مقابله با تحریم‌ها و اِعمال زور یکجانبه یا تهدید به استفاده از آنها تشکیل دهند..

رویترز در گزارش خود نوشت که نام این ائتلاف جدید «گروه دوستانِ مدافع منشور ملل متحد» است و اینکه این ائتلاف جدید در معرفی طرح خود نوشته‌است: «هم اکنون چندجانبه‌گرایی تحت هجمه بی‌سابقه ای قرار گرفته که این تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است».

گفتنی است کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف عبارتند از: ایران، چین، کره شمالی، الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کوبا، اریتره، لائوس، نیکاراگوئه، فلسطین، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سوریه و ونزوئلا بنیان‌گذاران این گروه هستند.

در بخش دیگری از سند این گروه آمده است: «دنیا شاهد توسل روزافرون به یکجانبه‌گرایی است که نمود آن در اقدامات انزواگرایانه و خودسرانه‌ای مانند توسل به اقدامات جبری یکجانبه یا خروج از توافقات مهم و سازمان‌های چندجانبه و همچنین تلاش در جهت تضعیف تلاش‌های حیاتی برای مقابله با چالش‌های جهانی و مشترک قابل مشاهده است».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها