اجرای بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در بندرخمیر



فرماندار بندرخمیر با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه این شهرستان در سالهای اخیر به ویژه در سال گذشته، گفت: پارسال ۹۹ پروژه عمرانی به ارزش بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح ساحل، میرهاشم خواستار روز جمعه دراین زمینه افزود: عمده پروژه های اجرای شده در بخش های حمل و نقل، آب و فاضلاب، مخابرات، مسکن، بهداشت و درمان، کشاوری، تامین اجتماعی، عمرانی شهری و روستایی، برق و منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه های بخش حمل و نقل با هزینه بیش از ۹۴۱ میلیارد ریال، بیشترین پروژه های اجرا شده در بندرخمیر در سال گذشته است.

خواستار تصریح کرد: احداث ، بهسازی و ایمن سازی راه ها بدلیل قرار گرفتن شهرستان خمیر در مسیر مهم مواصلاتی همواره جزو خواسته های عمومی و همچنین مورد تاکید استاندار هرمزگان بوده که خوشبختانه با افتتاح و بهره برداری از محور قدیم بندرخمیر به بندرعباس و همچنین دوبانده شدن مسیر بندرخمیر - کهورستان - لارستان یکی از خواسته های مهم مردم در این مناطق محقق شده است.

فرماندار بندرخمیر گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات دولت در شهرستان خمیر، تحول بزرگ در حوزه آب و پایان تنش آبی در شهر بندرخمیر و روستاهای این شهرستان بوده است که بدون احتساب آب شیرینکن یک میلیون مترمکعبی ،اعتباری برابر با ۵۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این بخش هزینه شده است.

به گفته وی افتتاح آب شیرینکن یک میلیون مترمکعبی و بهره مندی مردم شهرستان بندرخمیر به عنوان اولین شهرستان برخوردار از آب این آب شیرین کن از مهم ترین پروژه های سال۱۳۹۹ بود که با وارد مدار شدن آن ،تامین آب شهرهای بندر خمیر و بندرپل و همچنین روستاهای همجوار به پایداری لازم رسید.

خواستار ابراز داشت: اجرای طرح های توسعه آبرسانی به مجتمع کشار و روستاهای تحت پوشش و پایان  تنش آبی در این روستاها و همچنین اجرای خط انتقال آب از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی به شهر رویدر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی از دیگر اقدامات مهم دولت در این حوزه بوده است.

این مقام مسوول عنوان کرد: در حوزه مخابرات ، شهرستان خمیر در سال گذشته شاهد جهش خوبی در این حوزه بوده و اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است که اجرای فیبر پهنای باند به طول ۱۵۰ کیلومتر از مهم ترین اقدام در این حوزه بوده است.

خواستار بیان داشت: شهرستان خمیر طی ۸ سال گذشته شاهد جهش عمرانی و توسعه زیرساخت های اساسی بوده به طوری که در این سال ها ۶۳۰ پروژه با اعتباری نزدیک به ۶هزار میلیارد ریال آماده و به بهره برداری رسیده است.

فرماندار شهرستان بندرخمیر گفت: پیوستن شهر بندرخمیر در کنار تهران و اصفهان به شبکه شهرهای جهانی یونسکو از رویدادهای مهم این شهرستان در سال ۱۳۹۹ بوده است که با پیوستن بندرخمیر به شبکه شهرهای جهانی یادگیرنده، این شهر دارای جایگاه جهانی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها