۵۱ هشدار برای جلوگیری از حوادث طبیعی در هرمزگان صادر شد



رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: در سال ۹۹ تعداد ۵۱ هشدار از سازمان هواشناسی استان هرمزگان صادر شد و این تعداد، فراوانی پدیده‌های جوی حادثه‌آفرین در هرمزگان را نشان می‌دهد.

به گزارش صبح ساحل، .سحر تاجبخش مسلمان  روز جمعه در جریان بازدید از مرکز هواشناسی قشم افزود: این استان با وجود بارش‌های کم، درگیرترین استان کشور در پدیده‌های جوی، لازم است ایستگاه‌های موجود به روزرسانی و تقویت شوند.

وی ادامه داد: به همین منظور ایستگاه سینوپتیک قشم با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال نوسازی شده و دستگاه‌های موجود به روزرسانی شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این سفر نیز ایستگاه بنادر جاسک و لنگه مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به تقویت این ۲ ایستگاه اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: به روزرسانی و تقویت این ایستگاه‌ها باعث فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت‌های تجاری و توریستی در استان هرمزگان به ویژه جزیره های خلیج فارس می‌شود.

تاجبخش ایستگاه‌های فرودگاهی را حساس‌ترین کاربران هواشناسی برشمرد و افزود: در استان هرمزگان ۱۶ ایستگاه سینوپتیک و ۱۵۲ ایستگاه هواشناسی وجود دارد که به دلیل ایستگاه‌های فرودگاهی در جزایر از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: در جزیره قشم نیز ۲ ایستگاه سینوپتیک و هفت ایستگاه اندازه‌گیری بارندگی وجود دارد که یکی از مراکز اصلی قشم برای توسعه تحقیقات میدانی تجهیز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور ، جمعی از مدیران این سازمان، فرماندار قشم و مدیران هواشناسی و سازمان بنادر استان و شهرستان از ایستگاه‌های هواشناسی در قشم بازدید کردند.

 شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها