چهار هواپیماربای پرواز اهواز - بندرعباس آزاد شدند



چهار هواپیماربای پرواز اهواز - بندرعباس به پیشنهاد ابراهیم حاتمی‌کیا و با موافقت رییس قوه قضاییه به مناسبت میلاد امام زمان(عج) پس از ۲۰ سال، عفو و از زندان آزاد شدند.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از مهر، ۴ هواپیماربای پرواز بندرعباس که سال ۷۹ به اعدام و بعد به حبس ابد محکوم شده بودند، با درخواست ‎ابراهیم حاتمی‌کیا و موافقت رییس قوه قضاییه، بعد از ۲۰ سال به مناسبت نیمه شعبان عفو خوردند و از زندان آزاد شدند. 

حاتمی کیا «ارتفاع پست» را با فیلمنامه مشترکش با اصغر فرهادی براساس این اتفاق ساخته بود. کارگردان «ارتفاع پست» ۳۱ فروردین ۹۹ طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی، پیشنهاد عفو و بخشش این ۴ هواپیماربا را مطرح کرده بود.

شرحی از ماجرا

پرواز۱۴۹۳ پروازی داخلی در تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۷۹ از اهواز به مقصد بندرعباس بود، که در حین سفر ربوده شد. پس از درگیری هواپیمارباها با گارد پرواز، این هواپیماربایی به سرانجام نرسید و همه‌ی عوامل آن دستگیر شدند.شروع ماجرا بدین بوده است که یکی از هواپیما ربایان با اعلام اینکه دچار دل‌درد شدید و حالت تهوع شده به سمت گارد پرواز رفت و به وی حمله کرد، او این فرد را با پنجه‌بوکس و ضربات دست مجروح کرد. پس از این رخداد سایر مأمورین گارد پرواز به یاری مأمور مجروح رفتند که سایر اعضای گروه به آنها حمله کردند. مهاجمین یک عدد تپانچه نیز در اختیار داشتند که یکی از آنها آنرا در جوراب خود پنهان کرده بود. تعداد هواپیما ربایان ۱۸ و ۲۳ نفر اعلام شده‌است. در طی این حادثه هم مهاجمین و هم مأمورین گارد مورد اصابت گلوله قرار گرفتند اما کسی کشته نشد. خانواده خالد حردانی سعی کردند هواپیمای اهواز - بندرعباس را در میانه مسیر بربایند اما موفق نشدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها