تمام زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در هرمزگان آزاد شدند



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادی تمام زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در این استان خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، علی صالحی گفت: با پیگیری دستگاه قضایی و در نتیجه همکاری اداره کل زندان ها ، ستاد دیه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تمام زندانیان دیه و جرائم غیر عمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان از زندان های هرمزگان آزاد شدند.
وی اظهار داشت: مددجویان کمتر از ۱۸ سال که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شدند و زنان سرپرست خانوار در اولویت اجرای این طرح بوده اند.
صالحی همچنین خاطرنشان کرد: زندانیان دارای معلولیت جسمی-حرکتی و دارای بیماری مزمن و صعب العلاج هم با تأیید مراجع ذیصلاح مشمول این طرح شده اند.
رئیس کل دادگستری استان  یادآور شد: زندانیان مشمول این طرح افرادی بوده اند که توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته و حداقل به مدت یک ماه در زندان تحمل حبس کرده اند که پس از بررسی های لازم با پرداخت وام و یا اعطای کمک های بلاعوض آزاد شدند.
عالیترین مقام قضایی هرمزگان در ادامه افزود: آزادی زندانیان نیازمند امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت های نهادهای حمایتی و خیران برای آزادی این افراد استفاده کرد.
وی تأکید کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تأثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آنها را نیز تسریع می‌کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها