افزایش 39 درصدی حقوق بازنشستگان قطعی شد



در جلسه امروز هیئت دولت؛ افزایش حقوق پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان به تصویب رسید که بر این اساس حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۹ درصد و سایر سطوح ۲۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد حقوق جدید احتمالاً از فردا پرداخت می‌شود.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تسنیم، میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری در 14 فروردین 1400 از سوی مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد و بر همین اساس افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و میزان متناسب‌سازی مرحله دوم در فیش حقوقی فروردین بازنشستگان لحاظ و واریز خواهد شد. در همین ارتباط، واریزی‌ که بابت حقوق بازنشستگان در فروردین 1400 انجام می‌شود، نسبت به اسفند ماه 98، رشد 130درصدی را خواهد داشت که این رشد شامل دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی خواهد بود.

همچنین در جلسه امروز هیئت دولت، پیشنهاد افزایش حقوق پیشنهادی سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان این سازمان به تصویب رسید.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفت: در اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی که سازمان تأمین اجتماعی را مکلف می‌کند برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان در فواصل زمانی حداکثر سالی یکبار، به دولت مراجعه و مصوبه هیئت وزیران را اخذ کند.

وی افزود: پیشنهاد سازمان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مطرح شد و در اجرای ماده 111 قانون تأمین اجتماعی که تکلیف می‌کند به هر صورت این حداقل نباید از میزان حداقل میزان مزد کارگر عادی کمتر باشد، امروز در جلسه هیئت وزیران مصوبه مورد نیاز صادر شد. بر اساس این مصوب حداقل پرداختی به بازنشستگان با 39 درصد افزایش از رقم یک میلیون و 910 هزار و 427 تومان در سال گذشته به عدد 2 میلیون و 655 هزار و 495 تومان در سال 1400 افزایش پیدا می‌کند؛ این افزایش برای سایر سطوح 26% رشد به اضافه عدد ثابت 248 هزار و 355 تومان است.

وزیر رفاه عنوان کرد: به این ترتیب بازنشستگان  هم این امکان را پیدا می‌کنند که در فرودین ماه سال 1400 از افزایش دستمزد به میزان 39 درصد مطابق آنچه که برای کارگران در تعیین حداقل مزد اقدام شد برخوردار باشند و این منهای آن عددی است که تحت عنوان همسان‌سازی مرحله دوم، در روزهای پایانی سال به صورت علی الحساب 1 میلیون و 200 هزار تومان به حساب 3 میلیون و 600 هزار نفر واریز کردیم که در مجموع مبلغی بالغ بر 4000 هزار میلیارد تومان می‌شد و در ساعات پایانی سال 1399 به حساب بازنشستگان عزیز واریز شد. در سال 1400 با توجه به اینکه همسان‌سازی مرحله دوم در جلسه هفته گذشته هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی  به تصویب هیئت امنا رسید و به سازمان ابلاغ شد؛ امیدواریم این‌ها در کنار هم یک گشایش مناسبی را در زندگی بازنشستگان ایجاد کند.

 

با تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انتظار می‌رود که احکام جدید حقوق بازنشستگان هر چه زودتر از سوی سازمان صادر شود و این در حالیست که پیش از این نیز مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت حقوق جدید بازنشستگان با افزایش سنواتی و مرحله دوم متناسب سازی از  19 فروردین خبر داده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها