رئیس جمهور:

اعمال محدودیت 10 روز در شهرهای قرمز؛ کرونا مثبت‌هایی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند مجازات می‌شوند



بر اساس مصوبه جلسه ستاد کرونا از روز شنبه در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت 10 روز محدودیت اعمال می شود و بدیهی است سایر شهرها هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.

به گزارش صبح ساحل، رییس جمهور در این جلسه گفت: افرادی که تست آنها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند به مراجع قانونی معرفی و مجازات می‌شوند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست افرادی را که تست آنها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند برای اعمال مجازات به مراجع قانونی معرفی کند.

در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته بهداشت و درمان با همکاری ستادهای استانی و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بیشتری را برای ارایه خدمات به بیماران و مبتلایان به کرونا تجهیز و آماده کنند.

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی و پرداخت فوق‌العاده‌های ویژه به کارکنان وزارت بهداشت و درمان و دانشکده‌های علوم پزشکی و تامین مالی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و اعلام آمادگی برای تامین مالی بهره برداری از 13 هزار تخت جدید و گسترش امکانات درمانی و نیز تامین مالی خرید واکسن‌های داخلی وخارجی از جمله اقدامات سازمان برنامه و بودجه است.

روحانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه در زمینه لزوم پرهیز از عادی‌انگاری و از طرفی جلوگیری از ایجاد نگرانی بیهوده و غیر واقعی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا جریان اطلاع رسانی‌ها و مدیریت افکارعمومی در مقابله با ویروس کرونا باید متمرکز ،‌سازماندهی شده ، منظم و شفاف صورت گیرد.

گفتنی است در حال حاضر 5 شهرستان و 3 جزیره هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. بندرعباس، میناب، قشم، بندرخمیر، پارسیان و بندرلنگه و جزایر کیش و هرمز ‌در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها