ممنوعيت فعاليت مشاغل سطح ٢،٣،٤در بندرعباس همزمان با ديگر مراكز استان‌های كشور



نماينده هرمزگان در اتاق اصناف ايران از ممنوعيت فعاليت مشاغل سطح ٢،٣،٤در بندرعباس همزمان با ساير مراكز استانهاي كشور خبرداد.
به گزارش صبح ساحل، مسعود محمد شاهي، با بیان اینکه اصناف خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اعمال محدودیت‌های رنگ بندی شهرها می‌دانند گفت: با توجه به قرار گرفتن بندرعباس در وضعیت قرمز، طی ١٠روز آينده فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعاليت ساير صنوف ممنوع مي باشد .
نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان وعضو ستادمديريت شهرستان بندرعباس، ضمن قدردانی از اصناف بدلیل همراهی با ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: کسبه و بازاریان بندرعباس در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از پیشگامان اصناف کشور هستند که درسالهاي ٩٨و٩٩ به وظيفه اجتماعي خود عمل نموده و درپیک‌های کرونايي با تعطیلی داوطلبانه، سلامتی شهروندان را بر معیشت خود ترجیح دادند و یقینا مردم قدرشناس بندرعباس این همراهي کسبه و بازاریان را فراموش نخواهند کرد.
وي افزود: تعطيلي بازارها ضربه سنگيني بر اقتصاد و معيشت اصناف و شاغلين و خانوارهايي كه از مشاغل صنفي  ارتزاق مي كنند وارد خواهد كرد، كه جبران آن سخت بوده اما انتظار است با حمايت دولت و اختصاص بسته هاي حمايتي، حداقل بخشي از اين آسيب ها را جبران گردد.
محمد شاهي، از همراهی ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا با اصناف و توجه ویژه به نظرها و پیشنهادهای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان بندرعباس هم قدردانی کرد و بيان کرد: امیدواریم از امروز برای جبران یا به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از تعطیلی صنوف چاره اندیشی شود و حمایت‌های جدی‌تر و ملموس‌تری از بزرگترین تشکل مردمي انجام گیرد.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: فعالیت اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان و اتحادیه‌های صنفی شهرستان نيز بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت بیماری کرونا در بخش‌های غیر ضروری با حداکثر یک دوم پرسنل و در مشاغل ضروری با حضور حداکثر دو سوم پرسنل انجام می‌شود ليكن اصناف، كسبه و متقاضيان پروانه كسب نيز تا زمان بهبود وضعيت، حتي المقدور از مراجعه حضوري به اتاق اصناف و اتحاديه هاي صنفي خوداري و درخواستها ومطالبات خود را بصورت تلفني و ازطريق سامانه مجازي صنوف پيگيري نمايند.
 
وی ضمن تقدير از فعالان صنفي بندرعباس  گفت: بحمدالله اکثر اصناف اين شهرستان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، همراه با اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا را از اولویت‌های كاري خود می‌دانند.
نماينده هرمزگان در اتاق اصناف ايران افزود: تغییر رنگ بندی به قرمز و تعطیلی صنوف گروه‌های دو، سه و چهار شرایط سختی را برای بسیاری از همکاران صنفی ما ایجاد می‌کند و حتی مشاغل گروه یک نیز در این شرایط با رکود شدید بازار مواجه می‌شوند اما همچنان سلامت شهروندان و همکاران صنفی ما به ویژه با توجه به شیوع نوع جهش یافته کرونا از هر چیز دیگری مهم تر است.
محمدشاهي با اشاره به تشدید بيماري كرونا در استان تصريح كرد: با تشكيل گشت‌های مشترک ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان بندرعباس كه با همكاري خوب عوامل مركز بهداشت ،اداره نظارت بر اماكن عمومي و سازمان بسيج اصناف و بسيجيان حوزه بسيج اصناف و بازرسين واحد نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت و واحد بازرسي اصناف و همچنين همراهي خوب اداره كل تعزيرات انجام مي گردد، روزانه سطح بازار مورد رصد قرارگرفته و در صورت مشاهده تخلف با متخلفين صنفي و آن دسته از صنوفي كه پروتكل بهداشتي را رعايت ننمايند برخورد مي شود.
 
نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان ، از بی توجهی برخی تشکل‌های غیر صنفی، سازمان‌ها و دستگاه‌ها و برخي از شهروندان نسبت به عدم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسمات، انجام سفرهای غیر ضروری و دورهمی های خانوادگی گلایه کرد و افزود: تعطيلي بازارها به تنهایی نمی‌تواند در امر مدیریت بیماری کرونا و خروج از وضعیت قرمز اثرگذار باشد و تا امروز اصناف نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و انتظار داریم دیگر گروه‌ها و اقشار و عموم شهروندان نیز بیش از گذشته در کنار کسبه و بازاریان استان وشهرستان جهت پیشگیری و مقابله با کرونا قرار بگیرند.
وی، ضمن قدردانی از ايثار ومجاهدت‌های کادر پزشكي وبهداشتي که شبانه روز در كنترل و درمان وخدمت رساني به بيماران تلاش مي كنند  تصریح کرد: امیدواریم با کوشش و همراهی همه اقشار بتوانیم هرچه زودتر از وضع موجود خارج شویم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها