مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان:

84 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات دست یافتند



مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت:84درصد روستاهای بالای 20خانوار در استان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند و 180سایت تلفن همراه در روستاهای بالای 20خانوار احداث شده‌است.

به گزارش صبح ساحل، «احد قویدل فرد»، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان، با اشاره به مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره توسعه ارتباطات روستایی در شهریور ماه سال گذشته، گفت: با اجرای این مصوبات و توسعه ارتباطات روستایی، شاخص دسترسی روستاییان به شبکه ملی با رشد 22درصدی همراه شد.

 قویدل افزود: قبل از اجرای پروژه‌های مصوب شده در سفر سال گذشته وزیر ارتباطات، ضریب نفوذ اینترنت همراه در روستاهای بالای 20 خانوار استان 62درصد بود اما اکنون با افتتاح پروژه ها حوزه ict روستایی این ضریب نفوذ به 84درصد رسیده‌است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده در در اجرای این پروژه‌ها 2300 میلیارد ریال است از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (uso) وزارت ارتباطات هزینه شده که این پروژه ها شامل اجرای بیش از 400 کیلومتر توسعه شبکه کابل فیبر نوری  توسط شرکت مخابرات استان و احداث و ارتقای بیش از 180 سایت تلفن همراه در روستاهای بالای 20 خانوار استان است.

قویدل تاکید کرد: با توجه به شکاف دیجیتالی در نقاط روستایی شهرستان های بشاگرد و کوشاه احمدی عمده اجرای طرح های توسعه ای ارتباطات در روستاهای این مناطق بوده است به شکلی که هم اکنون بیش از 95 روستای بالای 20 خانوار شهرستان بشاگرد و بیش از 23 روستای کوشاه احمدی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

«محمدجواد آذری‌جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری کشور در 26 شهریورماه برای افتتاح مسیردوم فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس واقع در جزیره قشم به هرمزگان سفر کرده‌بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها