ورود نخستین محوله واکسن فایزر به کشور عراق



مقام های وزارت بهداشت عراق امروز (یکشنبه) اعلام کردند که نخستین محموله «واکسن فایزر» وارد این کشور خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا، «جاسب الحجامی»، رئیس اداره بهداشت منطقه «الکرخ» در پایتخت، گفت که محموله تازه ای از واکسن های خریداری شده این کشور از جمله فایزر امروز به فرودگاه بین المللی بغداد خواهد رسید.

پیش از این «سیف البدر»، سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرده بود که شهروندان عراقی برای دریافت واکسن کرونا می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی اعلام شده مراجعه یا از طریق سامانه الکترونیکی ‌نام نویسی کنند. او گفت که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در عراق واکسن کرونا زده‌اند.

به گفته البدر، عراق از مجموعه «کوواکس» ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا تهیه کرده که برای ۸ میلیون نفر کفایت می‌کند و ۲ میلیون دوز واکسن «سینوفارم» و ۸ میلیون دوز واکسن فایزر نیز به زودی به عراق خواهد رسید. وی تأکید کرد که مذاکره با روسیه برای خرید یک میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک» نیز ادامه دارد. عراق روند مایه کوبی علیه کرونا را به صورت عمومی و رایگان آغاز کرده اما شهروندان  این کشور از واکسن استقبال چندانی نکرده اند.

دولت عراق در این راستا با وضع قوانین تنبیهی در پی تشویق مردم به استفاده از واکسن و کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا بر آمده است. وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای رسمی با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از واکسن قوانین تازه‌ای وضع کرده است. به موجب این قوانین شرکت‌های هواپیمایی بدون ارائه گواهی‌نامه دریافت واکسن حق صدور بلیت‌ پرواز برای شهروندان نخواهند داشت.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرده که هر مرکز خرید، فروشگاه یا رستورانی که همه کارکنان آن گواهی دریافت واکسن نداشته باشند تعطیل خواهد شد. در اقدامی مشابه، همه بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌هایی که کارکنانشان واکسن دریافت نکرده باشند، تعطیل می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها