توسط کمیته داوران فوتبال هرمزگان برگزار شد

چهار کلاس درجه سه و دو کلاس ارتقا داوری



درسال گذشته کمیته  و دپارتمان داوران فوتبال هرمزگان در کنار سایر کمیته های هیات فوتبال فعالیت های درخشانی داشت. 
کمیته و دپارتمان داوری فوتبال هرمزگان علاوه بر این که چیدمان مسابقات مختلف استان را انجام داد در مسابقات کشوری از لیگ برتر گرفته تا مسابقات نونهالان کشور داور داشت و با کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم‌ همکاری خوبی داشت.
با وجود این که در سال ۹۹ بیماری کرونا باعث شد خیلی از برنامه های مورد هدف کمیته داوران آن گونه که باید  انجام نشود اما تمامی کلاس های که برای آن برنامه ریزی شده بود از کلاس های داوری درجه سه ، ارتقا داوری سه به دو و دو به یک و همچنین کلاس‌های دانش افزایی پیش فصل مسابقات برگزار شد و مهمتر این که  کلاس ها پیش فصل و کلاس های داوری  تنها در مرکز استان برگزار نشد و شهرستان های بندرلنگه،  جاسک و قشم میزبان کلاس های پیش‌فصل بودند و شهرستان های پارسیان،  بندرخمیر،  جاسک و بندرعباس کلاس های درجه سه و ارتقا برگزار کردند.
در  این گزارش به گوشه ای از  فعالیت های انجام شده  توسط کمیته و دپارتمان داوری استان می پردازیم.

 برگزاری کلاس درجه سه در بندرخمیر 
نخستین کلاس درجه سه داوری در دوران کرونا در شهرستان بندرخمیر برگزار شد. با هماهنگی که کمیته و دپارتمان داوری استان با کمیته داوران فدراسیون فوتبال داشتند بلاخره بعد از گذشت ۹ ماه از دوران کرونا نخستین کلاس داوری درجه سه به میزبانی هیات فوتبال شهرستان بندرخمیر بعد از گذشت ۱۵ سال با تدریس عبدالمجید معماری مدرس بومی و جوان ترین مدرس داوری فدراسیون فوتبال برگزار شد. این کلاس با حضور ۲۴ شرکت کننده که ۲۰ نفر     آقا و چهار نفر خانم بود برگزار شد. خانم لوئیزا بصیریان مدرس آمادگی جسمانی این کلاس بود.

 برگزاری تست آمادگی جسمانی پیش فصل لیگ‌های فوتبال کشور در بندرعباس
تست آمادگی جسمانی داوران فوتبال هرمزگان در محل استادیوم خلیج فارس  بندرعباس برگزار شد. هرساله از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال داوران استان جهت قضاوت مسابقات کشور ی تست آمادگی جسمانی می دهند که سال گذشته با توجه به شرایط خاص کشور و به خاطر شیوع بیماری کرونا گرفتن این تست به خود کمیته داوران استان ها واگذارشد که کمیته داوران استان هم با گرفتن این مجوز از داوران، لیگ یک، لیگ دو ، لیگ سه و داوران رده های پایه  خود که می خواستند در  کشور قضاوت کنند تست آمادگی جسمانی پیش فصل را گرفت.  استان هرمزگان در تمامی لیگ های کشور داور برای قضاوت دارد. تست داوران فوتسال برای قضاوت در لیگ های یک و دو  در کرمان برگزار شد اما تست تنها داور هرمزگانی در لیگ برتر فوتسال در بندرعباس انجام شد.
تست های آمادگی جسمانی داوران فوتسال و فوتبال بانوان هم توسط کمیته داوران استان گرفته شد.
 
برگزاری کلاس داوری درجه سه فوتبال در پارسیان
یک دوره کلاس داوری درجه سه فوتبال بعد از گذشت ۷سال به همت هیات فوتبال و کمیته داوران شهرستان پارسیان برگزار شد. 
تدریس این کلاس که ۲۵ شرکت کننده،  ده نفر خانم و ۱۵نفر آقا بودند برعهده عبدالمجید معماری جوان‌ترین مدرس رسمی فدراسیون از استان هرمزگان بود. علیرضاصفا از پیشکسوتان داوری استان و از داورانی که در لیگ برتر فوتبال کشور پرچم زده است به عنوان مدرس آمادگی جسمانی و علی فربدی رئیس دپارتمان داوران شهرستان پارسیان هم مدیر این کلاس بود. 
از نکات قابل توجه در برگزاری این کلاس انجام تست کرونا از تمامی شرکت کنندگان و مدرس کلاس بود.
 
 حضور دو هرمزگانی در کلاس ناظران داوری کشور
دو هرمزگانی در کلاس ناظران داوری فوتبال شرکت کردند. عبدالمجید معماری رئیس دپارتمان داوری هرمزگان و مدرس رسمی داوری فدراسیون فوتبال به همراه علیرضا کناری داور بازنشسته ملی استان که سابقه حضور در لیگ برتر کشور را دارد در کلاس ناظران داوری شرکت کردند. این کلاس به صورت وبینار برگزار شد و ناظران داوری کشور در آن حضور داشتند . مدرسان این کلاس فریدون اصفهانیان و دانیال مرادی بودند. در پایان این کلاس عبدالمجید معماری موفق شد نمره قبولی را دریافت کند و در حال حاضر به عنوان ناطرداوری مسابقات مختلف کشور را نظارت می کند.

 

 برگزاری کلاس های پیش فصل داوران
کلاس های پیش فصل داوران فوتبال هرمزگان در سه منطقه شرق، غرب و مرکز برگزار شد.
کلاس های پیش فصل داوران هر سال قبل از شروع مسابقات در استان برگزار می شود که این کلاس ها امسال در سه منطقه برگزار شد.
 نخستین کلاس پیش فصل در منطقه مرکز به میزبانی هیات فوتبال قشم در سالن شهرداری  این شهر برگزار شد. در این کلاس ۴۲ نفر از داوران آقا و بانوان شهرستان های بندرعباس،  بندرخمیر،  قشم و بخش مرکزی بندرعباس حضور داشتند .
دومین کلاس توجیهی پیش فصل داوران به میزبانی هیات فوتبال بندرلنگه  در سالن اجتماعات دانشگاه‌آزاد این شهرستان برگزار شد و ۳۵ نفر از داوران شهرستان های بندرلنگه ، بستک و پارسیان در آن شرکت داشتند.‌
سومین و آخرین کلاس پیش فصل داوران منطقه شرق به میزبانی هیات فوتبال جاسک در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی برگزار شد. در این کلاس ۴۰ نفر از داوران جاسک ، میناب، رودان و سیریک حضور داشتند و یک بار دیگر آخرین تغییرات قوانین بازی را باز آموزی کردند.هرساله این کلاس ها برای داوران در چند سطح برگزار می شد اما امسال با توجه به شرایط کرونا کلاس ها در سه منطقه برگزار شد تا داوران از آخرین تغییرات قوانین بازی عقب نیفتند. در سال های گذشته کلاس های توجیهی با حضور مدرسان خارج از استان برگزار می شد اما خوشبختانه امسال کلاس ها با تدریس عبدالمجید معماری که از مدرسان هرمزگانی هستند انجام شد.

 

 برگزاری کلاس توجیهی و باز آموزی فوتسال
کلاس توجیهی و دانش افزایی داوران فوتسال بانوان و آقایان هرمزگان به صورت وبینار برگزار شد.
قرار بود کلاس توجیهی و دانش افزایی داوران فوتسال به صورت حضوری با حضور یکی از مدرسان به نام فوتسال کشور برگزار شود  اما شرایط به گونه ای رقم خورد که این کلاس به صورت وبینار و در چهار ساعت با تدریس علیرضا رجبی از داوران بین المللی و مدرس رسمی فدراسیون برگزار شد.
 در این کلاس ۴۰  نفر از داوران بانو و آقای فوتسال هرمزگان شرکت داشتند و آخرین تغییرات داوری فوتسال برای آن ها باز آموزی شد.
  لازم به توضیح است که علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال به طور رسمی این کلاس را افتتاح نمودند.
 
 برگزاری کلاس داوری درجه سه در جاسک
کلاس داوری درجه سه فوتبال در شهرستان جاسک برگزار شد. کلاس داوری درجه سه فوتبال با حضور ۱۲ آقا و ۵ نفر خانم در شهرستان جاسک به مدت چهار روز برگزار شد.
این کلاس داوری که زیر نظر فدراسیون فوتبال برگزار شد تدریس آن را عبدالمجید معماری مدرس رسمی فدراسیون برعهده داشت و علیرضا صفا به عنوان مدرس آمادگی جسمانی این کلاس بود.افشین احمدی رئیس کمیته داوران شهرستان جاسک هم مدیر این کلاس بود.
 
 برگزاری کلاس ارتقا دو به یک در بندرعباس
کلاس ارتقا داوری دو به یک فوتبال به میزبانی هیات فوتبال بندرعباس و با همکاری هیات فوتبال استان و با حضور دانیال مرادی  ، مدرس داوری كنفدراسيون فوتبال آسيا در محل سالن جلسات بندر شهید حقانی برگزار شد.
کلاس ارتقا داوری دو به  یک فوتبال با حضور ۱۸ داور آقا و بانوی  درجه دو  استان هرمزگان برگزار شد.
 
 برگزاری کلاس ارتقا داوری سه به دو در بندرعباس
کلاس ارتقا داوری سه به دو فوتبال در شهرستان بندرعباس برگزار شد. این کلاس با حضور ۱۶ داور و با تدریس مدرس بومی استان عبدالمجید معماری به مدت سه روز برگزار شد . مدرس آمادگی جسمانی این کلاس هم علیرضا صفا از مدرسین توانمند استان بودند.

 

 برگزاری کلاس تخصصی داوری درجه سه فوتسال در بندرعباس
کلاس داوری درجه سه تخصصی  فوتسال به میزبانی هیات فوتبال شهرستان بندرعباس برگزار شد.
همان طور که در تقویم دو ماه پایانی سال و از زمان ریاست جدید هیات فوتبال برنامه ریزی شده بود  آخرین کلاس داوری در سال ۹۹ برگزار شد.
این کلاس در جه سه تخصصی فوتسال با تدریس خوب  کوروش هاشمی از مدرسین فدراسیون فوتبال به مدت چهار روز و با حضور ۱۶ شرکت کننده که یازده نفر آقا و پنج نفر بانو بودند  به همت هیات فوتبال شهرستان بندرعباس برگزار شد. مدرس آمادگی جسمانی کلاس درجه سه تخصصی فوتسال علیرضا صفا بود. مهرداد هاشمی پور مدیر این کلاس بود.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها