استاندار هرمزگان:

سه بخش جدید آب‎‌شیرین‌کن بندرعباس، نهم اردیبهشت بهره‌برداری می‌شود



استاندار هرمزگان گفت: نهم اردیبهشت ماه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور، بخش‌های سه، چهار و پنج آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از صداوسیما، «فریدون همتی»،استاندار هرمزگان در جلسه بررسی طرح‌های قابل افتتاح آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای راه اندازی این سه بخش به همراه خط انتقال تا مخزن داماهی، همچنین خود مخزن و خط انتقال برق مورد نیاز، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گفته همتی با بهره برداری از این بخش ها، ۶۰ هزار مترمکعب آب شرب وارد مخازن آب شهر بندرعباس می‌شود.

وی درباره طرح‌های دیگری که آماده بهره برداری هستند، گفت: طرح آبرسانی از سد سهران بشاگرد تا شهرگوهران از دیگر طرح‌هایی است که در بخش اول آن با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان به شهر گوهران و ۱۳ روستای تابعه آبرسانی می‌شود. استاندار هرمزگان افزود: بخش اول تصفیه خانه میناب با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان و ظرفیت تصفیه ۷ هزار و ۶۲۰ مترمکعب آب در شبانه روز و همچنین فاضلاب تیاب با هزینه ۱۸ میلیارد تومان از دیگر طرح هاست.

همتی گفت: برای آبرسانی به ۸۰ هزار نفر جمعیت شهر تازیان و روستا‌های اطراف و همچنین منطقه رضوان و روستا‌های اطراف از طریق آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی در حال برنامه ریزی هستیم.
وی به آب رسانی به شهرستان بندرخمیر از طریق این آب شیرین کن اشاره کرد و افزود: پس از بندرخمیر به کهورستان و سپس به رویدر از طریق آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی آبرسانی می‌شود. همتی گفت: در سال ۹۲ تنها ۱۲ میلیون مترمکعب از نیاز آب شرب هرمزگان از طریق آب شیرین کن تامین می‌شد، ولی این میزان اکنون به ۹۵ میلیون مترمکعب معادل نصف آب مورد نیاز شرب استان رسیده و اکنون هرمزگان مرکز اصلی شیرین سازی آب در کشور است.

استاندار هرمزگان به مشکلات برخی روستا‌ها و شهر‌های استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه گزارش کاملی از مشکلات آب شهر‌ها و روستا‌های استان ارائه و مقرر شد برنامه جامعی با برنامه زمان بندی شده برای آبرسانی به این مناطق تدوین شود.
فریدون همتی به بارش‌های کم امسال در استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به احتمال کمبود آب در برخی مناطق استان، از مردم می‌خواهیم در مصرف آب صرفه جویی کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها