امارات دومین نرخ شلوغی هتل‌ها را در سال 2020 ثبت کرد



بخش گردشگری امارات متحده عربی علی رغم تأثیر پاندمی COVID-19، که توسط وزارت اقتصاد اعلام شد، در سال 2020 عملکرد چشمگیری داشته است، و خاطرنشان کرد که این بخش از کمترین آسیب دیدگی و سریعترین بهبودی‌ در سراسر جهان برخودار است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته اتاق بازرگانی ایران و امارات، امارات متحده عربی 54.7 درصد نرخ شلوغی هتل در سال 2020 را ثبت کرده است - دومین رتبه بالا در جهان تنها پس از چین - در حالی که نرخ جهانی تحت شرایط پاندمی به 37 درصد کاهش یافته است ، و برای هتل‌های منطقه خاورمیانه تنها 43 درصد ثبت شده است. این موضوع به موازات کاهش چشمگیر فعالیت‌های گردشگری است که 74 درصد در سراسر جهان و 76 درصد در منطقه کاهش یافته است.

مطابق با آمارهای رسمی منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانگردی امارات – که  در ژانویه 2021  توسط شورای وزیران به ریاست دکتر احمد بلهول الفلاسی، وزیر دولت در امور کارآفرینی و شرکت‌های کوچک و متوسط، تأسیس شده است – مراکز پذیرایی در سال 2020 پذیرای 14.8 میلیون مهمان بودند که 54.2 میلیون شب را در 1089 موسسه مختلف که تقریبا 180،000 اتاق ارائه می‌داد، سپری کردند.

متوسط اقامت 3.7 شب به ازای هر مهمان و با بازگشت 318.5 درهم به ازای هر اتاق بود. در همین حال، گردشگری داخلی سال گذشته 41 میلیارد درهم به اقتصاد ملی کمک کرد - انتظار می‌رود این رقم در چند سال آینده دو برابر شود.

الفلاسی گفت: "صنعت جهانی جهانگردی متحمل فشارهای پاندمی COVID-19شد."

"با هدایت رهنمودهای رهبری فرزانه خود، امارات متحده عربی با تکیه بر نوآوری و چابکی در تلاش‌های خود توانست به سرعت تأثیرات خود را در بخش گردشگری محلی با ایجاد مشوق‌ها، راه اندازی ابتکارات و ایجاد فرصت‌هایی برای تسریع بهبود وضعیت بخش گردشگری و افزایش سهم خود در تولید ناخالص داخلی، مهار کند. "

 

ابتکارات بیشتر

الفلاسی اظهار داشت که مرحله بعدی شامل ابتکارات بعدی با هدف حفظ عملکرد برجسته بخش و افزایش فرصت‌ها برای بهبود است.

"دستاوردهای بخش گردشگری در سال گذشته نتیجه تلاش‌های قابل توجهی است که همه طرف‌های مربوطه برای ارتقا بخش در سطح فدرال و محلی انجام داده اند. این علاوه بر اقدامات پیشگیرانه‌ایست که امارات متحده عربی برای مقابله با شیوع و به حداقل رساندن تأثیر آن بر بهداشت عمومی انجام داده است. "

براساس آمار جهانی از جهانگردی، چین با نرخ 58 درصد در رتبه اول شلوغی هتل‌ها، امارات با 54.7 درصد در مکان دوم و ایالات متحده با 37 درصد در مکان سوم قرار دارد. پس از این سه کشور برتر مکزیک با (32 درصد)، ترکیه (30 درصد)، تایلند (27 درصد)، انگلستان (26 درصد)، اسپانیا (23 درصد)، ایتالیا (16 درصد)  و آلمان (12 درصد) به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آمار همچنین نشان داد که امارات متحده عربی از نظر ترافیک توریستی در سال 2020 کمترین آسیب را دیده است - جایی که فعالیت تنها 45.2 درصد کاهش یافته است - کمترین میزان افت در جهان.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها