عربستان 176 نفر را به اتهام فساد مالی بازداشت کرد



اداره نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرد که طی ماه گذشته (شعبان) ۱۷۶ نفر به اتهام فساد مالی در این کشور بازداشت شدند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از میدل ایست نیوز، سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان افزود: طی ماه گذشته 971 مورد نظارت و بازرسی انجام گرفت و درباره 700 متهم تحقیق صورت گرفت و 176 نفر که برخی از آنها از کارکنان وزارتخانه ها بودند بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، افراد بازداشت شده متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از موقعیت شغلی و کلاه برداری شدند و اقدامات اولیه برای ارجاع پرونده آنها به دادگاه انجام شده است.

برخی از این بازداشت شدگان، کارمند وزارت دفاع و کشور، گارد ملی، وزارت دارایی، بهداشت، دادگستری، امور شهری، روستایی و مسکن، آموزش، حمل و نقل، رسانه، منابع انسانی و توسعه اجتماعی، سازمان کل گمرک، هلال احمر و شرکت ملی آب بودند.

پیش از این، دادستانی عربستان سعودی با اشاره به شناسایی یک باند پولشویی از صدور حکم ۱۰۶ سال زندان برای اعضای این باند خبر داد. «سلمان بن عبد العزیز» پادشاه عربستان سعودی ۱۳ آبان ماه ۹۶ دستور تشکیل کمیته فساد به ریاست فرزندش «محمد بن سلمان» را داد که طی آن ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسؤولان کشوری و مقام‌های محلی سعودی بازداشت شدند.

همچنین سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی موسوم به «نزاهه» در 24 اسفندماه از بازجویی از ۷۵۷ متهم در پرونده‌های کیفری و اداری و بازداشت موقت ۲۴۱ شهروند و مقیم این کشور خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها