حمله خرس سیاه بلوچی به یک شهروند رودانی



شهروند رودانی مورد حمله یک قلاده خرس سیاه قرار گرفت، وضعیت سلامت فرد مساعد گزارش شده است.

  

به گزارش صبح ساحل، ناظر دهقانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان گفت: روز گذشته در منطقه آبگزان پاکوه بخش مرکزی شهرستان رودان یکی از  شهروندان رودانی با یک قلاده خرس سیاه مواجه شده و مورد حمله قرار گرفته به طوری که از ناحیه دست و پا دچار آسیب شده و پس از مراجعه به مرکز درمانی تحت درمان قرار گرفته است.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان ضمن بررسی موضوع و ملاقات با شخص مصدوم، وضعیت سلامت ایشان مساعد گزارش کرده است.

منطقه آبگزان از جمله زیستگاه‌های بکر و اصلی خرس سیاه بلوچی در استان هرمزگان می باشد و محل حادثه از سکونت‌گاه های انسانی فاصله دارد.

     

   

 

دهقانی در این باره عنوان کرد: خرس سیاه آسیایی نماد زیست محیطی استان هرمزگان و یکی از گونه‌های حیات وحش به شدت در معرض خطر انقراض است که در ایران فقط در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان پراکندگی دارد و بر اساس مطالعات انجام شده وجود این گونه با ارزش در بسیاری از مناطق کوهستانی شهرستانهای میناب، بشاگرد و رودان استان هرمزگان محرز است.

معمولاً جفت‌گیری خرس سیاه بلوچی در اواخر تابستان صورت می‌گیرد و پس از حدود هفت ماه معمولاً دو توله متولد می شود. در نتیجه در حال حاضر خرس‌های ماده دارای فعالیت بیشتری برای تغذیه و رسیدگی به توله ها هستند و همانند دیگر گونه‌های حیات وحش در این وضعیت، خرس‌های مادر رفتار تهاجمی شدیدتری دارند. از این رو به افراد محلی و سایر اشخاصی که به دلایل مختلف از جمله کوهنوردی و یافتن عسل در مناطق کوهستانی شهرستانهای مذکور حضور دارند هشدار داده می شود که به هیچ وجه به غارها، صخره ها و پناهگاه‌هایی که احتمال حضور خرس در آنجا بیشتر است نزدیک نشوند و در صورت مواجهه، مراتب به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مربوطه رسانده شود.

 

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها