افزایش سه‌برابری مبتلایان به کرونا در 6‌ منطقه از شهر‌بندرعباس؛ سه روستا قرنطینه شد



مبتلایان به کرونا در کل مناطق شهر بندرعباس اضافه شده اما هم‌اکنون این افزایش موارد بین دو تا سه برابری در برخی از مناطق شهر مثل رسالت شمالی و جنوبی، بهشت بندر، گلشهر جنوبی، پیامبر اعظم و الهیه شمالی قابل مشاهده است.

     

به گزارش صبح ساحل، عبدالجبار ذاکری رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: عمده بیماران ما از نوع ویروس جهش یافته هستند. عادی‌انگاری‌ها، دورهمی‌ها، خریدهای عید و مسافرت‌ها باعث شد از دو هفته گذشته موارد بصورت صعودی داشته باشیم.

وی افزود: اکنون ویروس جهش یافته انگلیسی به سرعت در حال گسترش است؛  129 مورد بستری در شهر بندرعباس داریم که این آمار نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است.

ذاکری اظهار داشت: بیماران فعال که هم‌اکنون در قرنطینه هستند یک هزار و 750 نفر می‌باشند که نسبت به هفته گذشته دو برابر شده‌اند و مراکز غربالگری در شهرستان بندرعباس ظرف همین دو هفته ورودی مراجعین سه برابر شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: موارد و درصد مثبت‌ها از مراجعین قبلا بین 10 تا 20 درصد بود اکنون بین 35 تا 40 درصد افزایش پیدا کرده و این موضوع جای نگرانی دارد؛ اگر بدین صورت پیش برویم بیمارستان‌های ما گنجایش حجم پذیرش بالای بیماران نخواهند داشت.

ذاکری با اشاره به افزایش موارد مبتلایان به کرونا در کل مناطق شهر بندرعباس اضافه کرد: هم‌اکنون این افزایش موارد بین دو تا سه برابر در برخی از مناطق شهر مثل رسالت شمالی و جنوبی، بهشت بندر، گلشهر جنوبی، پیامبر اعظم و الهیه شمالی مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: 31 روستا در شهرستان بندرعباس درگیر بیماری کرونا است و تعداد روستاها روز به روز اضافه می‌شود از این تعداد روستا در ستاد شهرستانی مدیریت مبارزه با کرونا سه روستای سیاهو، گربند و بستانو مصوب شد که قرنطینه شوند و ورود خروج به این روستاها با محدودیت شدیدی روبرو خواهد بود.

ذاکری افزود: همین توصیه‌ها، اطلاع رسانی و آموزش‌ها به دلیل این است که شهروندان بتوانند از خود مراقبت کنند؛ عامل اصلی موفقیت ما خود مردم هستند اگر خود مراقبتی را به صورت جدی مد نظر قرار دهند، اکنون که در موقعیت بحران قرار داریم خیلی راحت می توانیم موفق شویم و از این موج به راحتی عبور کنیم.

      

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها