ثبت سه فوتی بر اثر کرونا؛ شناسایی 581 مورد مثبت کووید19 طی یک‌ روز در هرمزگان



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این هفته فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نسبت به هفته پیش‌تر ۳۳ درصد افزایش داشته است.

فاطمه نوروزیان افزود: در شبانه روز گذشته دو خانم ۶۸ و ۷۸ ساله از بندرعباس و یک خانم ۶۸ ساله از رودان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که جمع جان باختگان استان به هزار و ۹۰ نفر رسید.
وی گفت: این هفته نسبت به هفته گذشته شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها افزایش ۵۵ درصدی داشت که بیمارستان‌های استان بویژه بیمارساتان شهید محمدی بندرعباس مملو از بیماران کرونایی و در حال تکمیل ظرفیت است.
 نوروزیان افزود: افزایش شمار بیماران بستری موجب افزایش بخش‌های کرونایی در بیمارستان شهید محمدی شده و اکنون این بیمارستان ۹ بخش بستری بیماران کرونایی دارد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: موارد بستری در آی سی یو نیز این هفته نسبت به هفته گذشته ۳۷ و نیم درصد افزایش داشته است.
وی افزود: این هفته شناسایی موارد مثبت کرونا در استان، ۶۷ درصد افزایش داشت و این در حالی بود که آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان نیز ۵۰ درصد افزایش یافته بود.
رکورد شکنی شناسایی بیماران کرونایی
دکتر نوروزیان گفت: بیشترین شناسایی موارد مثبت کرونا در یک روز مربوط به دیروز پنج شنبه ۲۶ فروردین ماه بود که ۵۸۱ بیمارمثبت کرونایی شناسایی شد.
وی افزود: در همه شهرستان‌ها موارد مثبت روبه افزایش است و بیشترین افزایش به نسبت جمعیت مربوط به مناطق؛ پارسیان، کیش، بندرلنگه، حاجی آباد، بندرعباس و بشاگرد بوده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۱۲۶ بیمار جدید شمار بستری‌ها به ۴۳۲ بیمار رسید که از این شمار ۷۱ تن در آی سی یو بستری هستند که حال ۱۰ تن وخیم گزارش شده است.
به گفته دکتر نوروزیان اکنون پنج هزار ۵۱۵ بیمار نیز در منزل قرنطینه و در حال درمان هستند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها