کشف گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در بندرلنگه به ارزش هشت میلیارد ریال



فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا از کشف ۴۰ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بندر لنگه خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سرهنگ جعفر اطمانی در تشریح این خبر گفت: مأموران یگان حفاظت بندر لنگه حین کنترل خودروهای خروجی به یک دستگاه خودروی سواری در خصوص حمل کالای قاچاق مشکوک می شوند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو مذکور۴۰ دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون و سامسونگ و متعلقات جانبی که راننده خودرو از وجود آن‌ها اظهار بی اطلاعی می نمود کشف که به دلیل عدم ارائه هر گونه مدارک قانونی محموله موصوف ضبط می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی گوشی های کشف شده را ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: کالاها پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

 

کشف ۲۶۸ فقره سرقت کالاهای اساسی در سال ۹۹

سرهنگ اطمانی در بخش دیگر این مصاحبه به تشریح عملکرد یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا در سال گذشته پرداخت.

وی گفت: یگان حفاظت بنادر با فعالیت ۲۹ رده تابعه در۷ استان اقدامات قابل توجهی در خصوص جلوگیری از سرقت کالاهای اساسی، مقابله با قاچاقچیان و تامین نظم و امنیت بنادر مهم کشورمان ایفا کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در یک سال گذشته ۲۶۸ فقره سرقت آهن‌آلات و کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت و سویا و ۹۴ مورد قاچاق شامل انواع لوازم خانگی، البسه، قطعات یدکی خودرو، لوازم آرایشی بهداشتی و سوخت توسط ماموران یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اهمیت تامین امنیت بنادر کشور که محلی برای مبادله کالا می باشند تصریح کرد: در این راستا ۳۲ هزار و ۲۷۱ پاس شناور به صورت شبانه روزی در بنادر فعال هستند.  

سرهنگ اطمانی افزود: از دیگر اقدامات مهم یگان حفاظت، نظارت و کنترل تردد خودرویی و انسانی در این بنادر می باشد که در بازه زمانی سال ۹۹ بیش از ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مسافران دریایی، اتباع بیگانه، بازدید کنندگان تاسیسات دریایی و سایر افراد همچنین بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار انواع خودرو سبک و سنگین مورد کنترل قرار گرفته اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت ۷۰۴ پرونده قضائی تشکیل، ۶۱۸ متهم دستگیر و ۸۱۹ حکم قضائی به اجرا درآمده است.

سرهنگ اطمانی با بیان اینکه رسیدگی به سوانح بندری و دریایی، رسیدگی به آلودگی دریایی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، گشت زنی هدفمند، تامین امنیت سمینارها و همایش ها، حفاظت از شخصیت ها و مقابله با سوداگران مرگ و مواد مخدر از دیگر ماموریت های یگان حفاظت می باشد خاطرنشان کرد: درصد قابل توجهی از تجارت جهانی کالا از راه دریا انجام می شود که این مهم بیانگر اهمیت و حساسیت ماموریت یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری ناجا است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها