صلح و سازش میان سه طایفه هرمزگانی پس از ۱۴کشته



درگیری ۷۵ ساله میان سه طایفه بزرگ از شهرستان‌های سیریک و بشاگرد هرمزگان که تاکنون ۱۴کشته بر جای گذاشته بود با وساطت دادگستری استان پایان یافت و سران طایفه ها به صلح و سازش رسیدند.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، ۷۵سال پیش بین ۲ طایفه "زنگیک" و "مقدم زاده" در بشاگرد درگیری ایجاد شد که در نتیجه آن هفت نفر از مردم زنگیک بشاگرد کشته شدند.

این درگیری موجب شد تا طایفه "طاهر زهی" در سیریک به کمک مردم زنگیک بشاگرد بروند و در این نزاع نیز هفت نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

 

سرانجام در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰ ، طی مراسمی با حضور رئیس دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد ، سران این سه طایفه از شهرستان‌های سیریک و بشاگرد پس از ۷۵ سال نزاع با وساطت دستگاه قضایی استان هرمزگان با ادای سوگند به قرآن کریم و امضای صلح نامه به اختلافات و درگیری‌های خونین در این منطقه پایان دادند.

رئیس دادگستری شهرستان بشاگرد ضمن تشکر از تلاش ها و میانجیگری رئیس کل دادگستری هرمزگان برای ایجاد مصالحه میان این طوایف، گذشت سران این سه طایفه و اولیای دم ۱۴ نفر از کشته شدگان درگیری های ناشی از اختلافات میان آنها را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد.

حجت الاسلام سعید اطمینانی از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

مراسم صلح و سازش و ادای سوگند سران این سه طایفه از برنامه "مثل ماه" صدا و سیما پخش شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها